For omtrent en halv time siden kom Debian Etch, meldingen er utgitt søndag 8. april klokken 15:15 (samme tidssone som Norge). Se meldingen her:
http://lists.debian.org/debian-announce/debian-announce-2007/msg00002.html
Debian GNU/Linux 4.0 (Etch) har kommet
Skrevet av TO, 8. april 2007 - 14:49
- Bloggen til TO
- logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
Siste blogginnlegg
Siste kommentarer
- Ja det er litt rart det der.
5 dager 20 timer siden - Re: Gnome 3.4
5 dager 23 timer siden - Takk! Det var da så
6 dager 11 timer siden - Re: Gnome 3.4
1 uke 14 timer siden - @art3misDet er mulig at
1 uke 1 dag siden - Re: Gnome 3.4
1 uke 2 dager siden - Re: Gnome 3.4
1 uke 2 dager siden - Re: Gnome 3.4
1 uke 2 dager siden - Re: Gnome 3.4
1 uke 2 dager siden - Re: Gnome 3.4
1 uke 2 dager siden
Roberth 8. april 2007 - 17:47
På tide.
olear 8. april 2007 - 18:28
Too Little, Too Late.
Får håpe for Debian sin skyld at de skfiter til en mer fornuftig release sirkel (minimum en release i året), også droppe støtten for et par arkitekturer. Dette er etter min mening noe som må gjøre hvis Debian i det hele tatt skal overleve de neste årene.
Fatman 8. april 2007 - 21:16
Kan egentlig bare si meg helt enig med olear ...
"Don't mistake lack of talent for genious"
sturla 9. april 2007 - 0:02
Jeg bruker ikke Debian direkte, men setter veldig pris på den jobben de gjør. Det at de bruker noe lang tid, og kanskje ikke alltid er de første med ny teknologi, velger jeg å tro har å gjøre med at de prioriterer å gjøre ting "riktig", les stabilitet, fremfor å være først ute med det siste. Leste på sidene deres at de nå kommer med en ny installer. Den gamle har overlevd lenge og i veldig mange distroer. Så noe må de da gjøre riktig?
Roberth 9. april 2007 - 2:16
Må egentlig si meg enig, debian er en distribusjon som er svært stabil den er regnet so å være mer stabil enterprise distroene(lest i LXF), de burde ha mye mer oppmerksomhet i enterprise berasnejen og burde få flere sponsorer.
Ogger 9. april 2007 - 2:42
jeg har nettopp reinstallert laptopen men jeg tror debian må in på den
terjejh 9. april 2007 - 3:36
Nå er vel ikke Debian kjent for å være av de dristige mht. nyere versjoner. Kjerneversjonen 2.6.18 synes rimelig oppdatert. Men etter å ha benyttet Xorg 7.2 og Gnome 2.16.1 i 4 måneder på openSUSE 10.2, virker tilsvarende 7.1 og 2.14 på Debian for gamle til sammenligning.
Ogger 13. april 2007 - 19:24
Har en Lenovo 3000 N100 , må si nye Debian fungerer meget bra i forhold til det jeg hadde trodd .
Språk :
Oversettelse til Norsk språk var så som så , det er en god blanding av svensk , engelsk å norsk , egentlig en stor skuffelse.
men norsk tastatur fungerer helt ok .
Wireless ( Intel 3945ABG ):
Slett med å få wlan kortet til å fungere , så til slutt ga jeg opp å prøvde ndiswrapper å da funka det som en drøm . jeg vet ikke hva folk har mot ndiswrapper egentlig , jeg synes det fungerer helt fortreffelig .
Skjermkort ( Nvidia GO 7300 ) :
slett også med driver til nvidia kortet mitt, fikk rett å slett ikke X til å fungere . men er ikke den som gir opp så lett så jeg installerte module-assistant
#apt-get install module-assistant
så kjørte jeg module-assistant fra terminal med
module-assistant
deretter velger jeg "Prepare" , da installerer module-assistant pakker som er nødvendig for å bruke programmet .
Så valgte jeg "Select" , å velger deretter "nvidia-kernel" siden det er den jeg skal bygge .
Så velger jeg "GET" i menyen for å hente source code, deretter velger jeg "Build" og "INSTALL" da var det gjort .
deretter kjørte jeg dpkg-reconfigure xserver-xorg for å konfigure X på nytt . etter en rask reboot var alt i orden å driver var installert .
ellers så ble det installert Gnome som standard . tester for øyeblikket kde , versjon 3.5.5
jeg synes alt i alt det fungerer nokså bra
nomansland 17. april 2007 - 13:50
Dersom ein ikkje forstår kva ein snakkar om, burde ein ikkje kommentere det. Det finst eit lite papegøyekor som slenger rundt seg med lause påstandar om Debian og spår ein snarleg "død". Slik har det vore i mange år alt. Det er slike som ikkje har forstått at det her ikkje er snakk om ei kommersiell utgåve av GNU/Linux, men eit IKKJE-KOMMERSIELT, KOLLEKTIVT OG INTERNASJONALT prosjekt -- ein av dei historiske GNU/Linux-distribusjonane som har gjort banebrytande arbeid for heile Linux-verda.
Kvifor skulle ein levere ein ny versjon i året? Kvifor skulle ein forandre eit prinsipp som har fungert og som framleis fungerer? Kva er gale med å levere først når det er ferdig og fungerer? Kva er problemet med å prioritere stabilitet og tryggleik framfor siste nytt av ofte unyttige funksjonar?
Ingen er nøydde til å vera samde i den måten Debian GNU/Linux fungerer på. Ingen er heller nøydde til å installere dette systemet ("take it or leave it"). Det finst nok av andre distribusjonar å velje mellom. Nokre av dei hadde ikkje eksistert utan Debian, men det har mange alt "gløymt"...
PS: Eg har bruka Debian sidan 1994.
ds.
olear 17. april 2007 - 13:54
Debian trenger ikke å være bleeding-edge, langt ifra, men de trenger heller ikke å være så utdatert som de er idag. Slik jeg ser det bruker de for mye av tiden på unødvendige ting (forking av prosjekter for de ikke er "åpen" nok, dunck-tank osv).
Hvorfor gi ut en versjon i året? Vel, holde seg oppdatert. Programvare går framover, spesielt innen open source. Man trenger ikke å være bleeding-edge selv om man vil holde seg oppdatert.
Hvis Debian har holdt seg på en 12måneders releaseplan kunne de fremdeles beholdt stabiliteten, men også vært litt oppdatert når det gjelder utvalget av programvare.
Merk at jeg snakker om Debian på desktop.
Kan også legge til at jeg ikke har noe imot Debian, en fin distro med mange muligheter.
nomansland 17. april 2007 - 16:02
Etch (stable) er ikkje "utdatert" (klikk). Dersom ein brukar maskina til å arbeide, er stabilitet det aller viktigaste. Skulle ein i visse tilfelle trenge å oppgradere til nye programversjonar med nye nyttige og viktige funksjonar, finst det metodar for å gjera dette. Ein kan elles bruke testing eller unstable om ein på død og liv vil vera på kanten av det nye.
Det finst sjølvsagt visse sider ved Debian som ikkje er heilt i tråd med den rådande ultraliberale religionen. Det å ha ein sosial kontrakt (klikk) til dømes, dvs. halde seg til visse prinsipp er ikkje heilt comme il faut i visse krinsar. Men same korleis ein snur og vender på det, var og er prinsippet om fri programvare heilt grunnleggjande for utviklinga av GNU/Linux. Sjølv milliardærgründarar og andre parasittar med sugerøyr i frie distribusjonar kjem ikkje utanom dette.
Utan all forskinga, utan det uhorvelege arbeidet som friviljuge programmerarar og entusiastar har gjort i fleire år, hadde det ikkje vore nokon GNU/Linux i dag. Dette må ein aldri gløyme.
Debian er den største GNU/Linux distribusjonen som finst, enda det ikkje er eit selskap som står bak. Det spesielle med distribusjonen er nettopp at han har støtte for så mange plattformer (10), samstundes med at han er stabil og robust. Det er eit av dei mest fabelaktige prosjekta i historia -- eine og aleine produktet av den kollektive innsatsen til over 1000 friviljuge programmerarar og hackarar spreidde over heile kloten. Resultatet er imponerande: 15490 pakker og totalt fleire titals CD/DVDar. Det er mykje å halde styr på, særleg når direkte demokrati og diskusjon også er ein del av prosessen...
PS: Det var Mozilla Foundation som klamra seg til sine registrerte varemerke og tvang Debian-prosjektet til å endre namn på Seamonkey/Firefox/Thunderbird, som altså blei til Iceape/Iceweasel/Icedove.
ds.
olear 17. april 2007 - 20:00
"Etch (stable) er ikkje "utdatert" (klikk)."
Greit, Etch har XFCE 4.4, Firefox (ops, Icewhatever) 2.0, Thunderbird (ops, Icewhatever) 1.5, Apache 2.2 og GIMP 2.2. Men resten er ikke oppdatert, f.eks GNOME 2.14 og OpenOffice 2.0 er fine eksempler på hvor utdatert Debian er.
Dette blir ikke oppdatert på 12-24(eller mer) måneder. For meg blir dette rett og slett bare for gammelt. Men server er en helt annen disuksjon, der er det bare en fordel at ting tar tid.
"Dersom ein brukar maskina til å arbeide, er stabilitet det aller viktigaste."
Finnes nok av stabile distroer som har nyere programvare.
"Resultatet er imponerande: 15490 pakker og totalt fleire titals CD/DVDar."
Debian har mange pakker, men husk nå da at Debian deler opp programvare. Et program kan fort deles opp i tre pakker (bin|inc|doc). Noe andre distroer ikke gjør.
"PS: Det var Mozilla Foundation som klamra seg til sine registrerte varemerke og tvang Debian-prosjektet til å endre namn på Seamonkey/Firefox/Thunderbird, som altså blei til Iceape/Iceweasel/Icedove."
Hvis man patcher/modifiserer programvare fra Mozilla har man ikke lov til å distribuere varemerke, så da gjør man ikke det. Det er så enkelt som å legge til en liten flag før kompilering så blir ikke varemerket lagt med. Slik gjøre alle andre det, men Debian? Nei.
nomansland 18. april 2007 - 8:16
GNOME 2.14 og OpenOffice 2.0 er fine eksempler på hvor utdatert Debian er.
Her overdriv du vel ein del? Det er ikkje eit stort problem med OpenOffice, og det vil nok bli oppdatert når det er stabilt nok. Gnome er litt bak den siste versjonen, men det var på grunn av fleire feil i Gnome 2.16. Om ein vil, kan ein oppgradere til testing når denne er blitt stabil nok om nokre månader. Dei fleste Debian-brukarar gjer jo dét på arbeidstasjonane sine. Etch var svært stabil i rundt eit år før han blei stable.
Du har rett i at det finst andre (relativt) stabile distribusjonar, men eg torer å våge påstanden om at ingen av dei er så stabile som Debian, kanskje bortsett frå Slackware. Debian har fleire pakker enn Slack. Det kan vera ein viktig forskjell for mange, men for all del, Slackware er eit solid alternativ. Likeins dei forskjellege utgåvene av BSD. Eg nyttar sjølv OpenBSD på ein laptop, og det fungerer veldig bra. OpenBSD er enda meir "UTDATERT" (!) enn Debian, men du finn ikkje meir solid operativsystem. Klisjeen om at visse operativsystem er greie nok på ein servar, men ikkje passar på arbeidsstasjonar, er nokså grunnlaus og hol med andre ord. Likeins ideen om at ein heile tida må vera "OPPDATERT" for å kunna arbeide.
Sjølv om du har rett i at pakker ikkje nødvendigvis er det same som program, har likevel ingen andre "distroar" så mange program på dei offisielle servarane som Debian. Etch har nesten 19000 offisielle pakker, eller godt over 8000 program. Det er framleis mykje å halde styr på...
Saka med Mozilla er etterkvart såpass dokumentert at det vel ikkje er noko å diskutere lenger. Debian-prosjektet har alltid publisert spesifikke patchar, og dette har Mozilla Foundation ikkje hatt noko å utsetje på tidlegare, heilt til dei altså brått bestemte seg for å skjerpe reglane...for Debian. Mozilla sine registrerte logoar og ikon er ikkje frie, og er såleis heller ikkje kompatible med Debian Free Software Guidelines. Mozilla nektar å akseptere dette. Det er ikkje meir mystisk og komplisert...