Treg Yosemite? Mulig dette hjelper?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Treg Yosemite? Mulig dette hjelper?

Innleggav el-nico » fre 22.05.2015 22:15

Hei.
Jeg har med min MBPr 15" (Early 2013, 2,7 GHz Intel Core i7, 16GB 1600 MHz DDR3, NVIDIA GeForce GT 650M 1024MB) opplevd å nærmest svømme i sirup de seneste ukene.
Etter Yosemite fungerte alt 100%, raskt, lekkert og presist.
Men da jeg gikk all-in Bilder begynte problemene. Programmer begynte å fryse og måtte tvinges avsluttet, Aperture fungerte bare ikke, Safari klarte ikke å laste inn sider, Mail og Meldinger levde til tider sine egne liv ... problemer som da forplantet seg til iPad/iPhone og synkronisering.
Tester viste at jeg fikk det jeg betaler for netthastighet. Alt var egentlig som det skulle være, men maskinen var skremmende treg og lite morsom til tider. Verifisering av disk resulterte i to av tre tilfeller at jeg måtte restarte og cmd+r for å reparere. Jeg har sendt avgårde flere feilrapporter enn jeg noensinne har gjort.
Vel, jeg leser og ser at mange andre opplever lignende ting, og jeg fant disse to:

http://www.macissues.com/2014/10/20/prevent-the-windowserver-process-from-dragging-yosemite-down/

https://discussions.apple.com/thread/6631046

Jeg har nå fulgt oppskriften på begge linkene og CPU WindowServer falt fra 60-80% til 5-10%.
Så langt ser det ut til at min maskin er "ny" og sexy igjen ....
(Har ikke rukket å teste alt, men så langt er det en helt klar forbedring)

Så jeg fikk lyst til å dele med dere :)
God pinse.
medlem i 177 måneder
 

Re: Treg Yosemite? Mulig dette hjelper?

Innleggav zrup » lør 23.05.2015 11:50

Kanskje dumt spørsmål... Hvor mye plass har du ledig på harddisken? Mente å ha lest at man må ha minst 20% ledig.
medlem i 117 måneder
 

Re: Treg Yosemite? Mulig dette hjelper?

Innleggav el-nico » lør 23.05.2015 13:22

@zrup:
Jeg har en SSD i størrelse 500GB, og har 348GB ledig plass ... så den teorien stemmer ikke i mitt tilfelle :)
medlem i 177 måneder
 

Re: Treg Yosemite? Mulig dette hjelper?

Innleggav zrup » tir 26.05.2015 16:33

Nei da er jeg tom for løsninger :/
medlem i 117 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]