"Bilder" app i OSX - Oppløsning fra screen dump

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

"Bilder" app i OSX - Oppløsning fra screen dump

Innleggav bemac » ons 24.06.2015 9:50

Hei. Lurer på om flere opplever at screen dumps fra iPhone (I mitt tilfelle iPhone 6 med oppløsning 750x1334) blir nedskalert i den nye "Bilder" appen i OSX?
Når jeg kopierer en screen dump fra "Bilder" som er sendt via icloud, og kopierer inn i Photoshop så vil den kopiere bildet i oppløsning på kun 665x1182. I tidligere iphoto tok den korrekt oppløsning fra telefonen. Mulig at det er en innstilling, men hadde satt stor pris på om noen kunne hjulpet her.
medlem i 151 måneder
 

Re: "Bilder" app i OSX - Oppløsning fra screen dump

Innleggav jerry.c.bush » lør 27.06.2015 19:00

Hvordan er innstillingen i bilder appen under bilder-valg-iCloud? Her har du to valg: "Last ned originaler til denne maskinen" eller "Optimaliser Mac-lagring"

Om den står på optimaliser så kan det være at bildene får lavere oppløsning.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: "Bilder" app i OSX - Oppløsning fra screen dump

Innleggav bemac » søn 28.06.2015 9:53

jerry.c.bush skrev:Hvordan er innstillingen i bilder appen under bilder-valg-iCloud? Her har du to valg: "Last ned originaler til denne maskinen" eller "Optimaliser Mac-lagring"

Om den står på optimaliser så kan det være at bildene får lavere oppløsning.



Den står på "Last ned originaler til denne maskinen" :-/
medlem i 151 måneder
 

Re: "Bilder" app i OSX - Oppløsning fra screen dump

Innleggav ch_knapp » søn 28.06.2015 10:58

Får bildene denne oppløsningen hvis du tar skjermbilde av hjem-skjermen?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: "Bilder" app i OSX - Oppløsning fra screen dump

Innleggav bemac » søn 28.06.2015 12:32

ch_knapp skrev:Får bildene denne oppløsningen hvis du tar skjermbilde av hjem-skjermen?


Ja akkurat samme (feil) oppløsning når jeg tar skjermbilde av hjem-skjerm på tlf.

Selv om det sikkert ikke betyr noe til eller fra, men i iphoto så høyreklikket jeg bare på bildet (enten i thumbnail-liste eller når bildet er åpnet) og valgte kopier. Når jeg limet inn i photoshop gav den korrekt oppløsning i forhold til iphone 6.
Nå markerer jeg bildet og går på "rediger" på toppen for å kopiere. Men altså med en annen oppløsning enn iphone 6.

Oppdatering:
Jeg fant ut at hvis jeg valgte "eksporter" fra menyen i "Bilder" og lagret til på harddisk, for så å åpne bildet i Photoshop, så kom den opp med rett oppløsning i PS. Men ikke ved å kopiere bildet direkte. Uansett en mye mer tungvindt løsning enn i iphoto.
medlem i 151 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]