Automatisk oppstart av program

Problemer med Mac1? Si fra her

Automatisk oppstart av program

Innleggav Balder1962 » man 11.11.2013 11:18

Hei.
Er ny med MAC og prøver et spørsmål her visst det er greit? :-)

Hvordan kan jeg legge inn at program skal starte automatisk når jeg slår på maskinen? Kunne godt tent meg at Outlook som jeg har installert starter automatisk.
medlem i 124 måneder
 

Re: Automatisk oppstart av program

Innleggav Hubro » man 11.11.2013 11:27

Gå til Sytemvalg og videre til Bruker og velg oppstartsobjekter der. Legg til f.eks Outlook

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Automatisk oppstart av program

Innleggav Macini » man 11.11.2013 11:29

...eller du kan høyreklikke på programmene på docken og velge at de skal starte ved oppstart.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Automatisk oppstart av program

Innleggav Balder1962 » man 11.11.2013 11:38

Takk for svar begge to! Verre var det altså ikke :-D

Det er litt forskjeller for en gammel windows bruker, men begynner å bli mer å mer fornøyd med denne MACén min. Men det tar litt tid å sette seg inn i nye ting for en "gammel" mann. :-[
medlem i 124 måneder
 

Re: Automatisk oppstart av program

Innleggav RC2 » ons 20.01.2016 11:32

Jeg har et omvendt problem, og det er at programmer starter opp automatisk selv om det ikke er innstilt til å gjøre det. Jeg har slettet alt av oppstartsprogrammer og skjønner derfor ikke hvorfor de starter opp. Programmene det gjelder er Word og Excel, inklusive de respektive templates. Når disse office programmene åpner seg, åpner det seg et nytt og tomt dokument.

Jeg har imidlertid skaffet office pakket gjennom å laste det ned fra thepiratebay for mange år siden. Kan det være årsaken? At det er en bug i selve programmet? I såfall sletter jeg dem og skaffer meg officepakken på lovlig vis :)

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Automatisk oppstart av program

Innleggav Helge Hafstad » ons 20.01.2016 15:57

Sikker på at du ikke har krysset av for at vinduer skal gjenåpnes ved oppstart? Sjekk det ved å velge «Slå av» fra Apple-menyen.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Automatisk oppstart av program

Innleggav RC2 » tor 21.01.2016 18:20

Helge Hafstad skrev:Sikker på at du ikke har krysset av for at vinduer skal gjenåpnes ved oppstart? Sjekk det ved å velge «Slå av» fra Apple-menyen.


Dette var faktisk huket av, men når jeg har avsluttet Word og Excel før restart, skulle dette vel ikke åpne seg? Uansett - nå er office pakka slettet og jeg har kjøpt office 16. Og problemet er løst.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]