Signatur med html link i mail

Diskusjon rundt Mac OS

Signatur med html link i mail

Innleggav texans » ons 17.09.2014 19:08

Hei.
Som eneste Apple nerd på jobben må jeg klare meg selv.. Har nå støtt på en ting jeg ikke får til, så håper det er noen av dere som kan hjelpe meg.

De har laget en mailsignatur på jobben som inneholder bilder av ikoner til facebook,instagram,twitter osv som fører deg direkte til sidene ved å trykke på bildene.

på outlooken funka de fint å legge inn signaturen ved å kopiere den fra et word dokument.

Men når jeg prøver å gjøre det samme til mail funker det dårlig. bildene blir limt inn som et bilde i mail uten html linkene..

Prøvde også å lime fra word til pages for så så lime fra pages til mail uten hell..

Er det noen som kan hjelpe meg?
medlem i 171 måneder
 

Re: Signatur med html link i mail

Innleggav tiddylicious » tor 18.09.2014 0:38

Har du prøvd å gå inn på innstillinger -> signatur og faktisk lagt det inn som HTML signatur...?

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Signatur med html link i mail

Innleggav texans » tor 18.09.2014 9:19

Hvordan gjør man det? Har prøvd å finne ut hvordan man kobler en link til et bilde men finner ikke ut hvordan....
medlem i 171 måneder
 

Re: Signatur med html link i mail

Innleggav tiddylicious » tor 18.09.2014 10:43

Hei,

Prøv å følge denne guiden:
http://www.bluecoastweb.com/sandbox/blog/complex_html_email_signatures_in_mailapp_for_mac_osx_mountain_lion/

Du får fokusere på det som omhandler bilde :)

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Signatur med html link i mail

Innleggav troffen » tor 18.09.2014 12:09

edit: trodde du mente iOS...
var på feil del av forumet :rolls eyes:
medlem i 198 måneder
 

Re: Signatur med html link i mail

Innleggav texans » tor 18.09.2014 21:48

Dette skjønner jeg fint lite av, noen som er sugen på et betalt oppdrag for å sette opp en signatur utifra en outlook signatur?
medlem i 171 måneder
 

Re: Signatur med html link i mail

Innleggav tiddylicious » man 22.09.2014 10:40

Foreslår du henvender deg til lokal brukerstøtte og viser dem den guiden. Det kan kanskje fremstå krøkete, men det skal gå meget kjapt å sette det opp hvis du følger guiden.

Kort oppsummert: 1. legge ut bildet på et sted det er tilgjengelig via nett. 2. fikse HTML til å hente bilde(r) og vise seg slik det skal. 3. Noen smålige fix's forhold til Mail.app / OS X

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]