Problemer med AppStore og Yosemite

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav mosthatedwomanonearth » lør 01.11.2014 12:43

Hei,

jeg kjøpte en ny MacBook Air denne uka, og lasta i dag ned Yosemite. AppStore sier at den har 6 oppdateringer til meg (IMovie, GarageBand, iPhoto..++) men vil ikke la meg oppdatere. Det står at oppdateringen er utilgjengelig med denne apple-id'en. Jeg har alltid hatt samme apple-id. Noen som kan hjelpe meg? :-/
medlem i 113 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav ternil4 » lør 01.11.2014 14:35

Din nye maskin er brukt.Den har sannsynligvis vært solgt og blitt levert tilbake ved å bruke angreretten på 30 dager.Ta den med tilbake til butikken å spør.Hadde samme problem selv for 3 år siden.
medlem i 113 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav mosthatedwomanonearth » lør 01.11.2014 15:37

Usj... takk for svar. Vil det funke om jeg sletter appene og laster de ned på nytt? Jeg er helt grønn på mac...
medlem i 113 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav ternil4 » lør 01.11.2014 15:58

Nei,hvis det er sånn at noen har brukt maskinen og brukt sin Apple id,så kan ikke du bruke di n Apple id.
medlem i 113 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav HEFJELLS » søn 02.11.2014 1:12

Ta en sikkerhetskopi av det du ikke vil miste. Lag en ny brukerkonto. Når denne er klar, sjekker du om du kan laste ned oppdateringene med din AppleID. Funker det, sletter du den gamle brukerkontoen.
medlem i 164 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav Villmann » søn 02.11.2014 4:12

Har et spørsmål ang. dette, om man tar en "Erase and reinstall OS X" vil dette være en løsning? Har samme problem på min, da jeg brukte apple-idn til kjerringa da jeg satte opp min iMac.. (Og etter oppdateringa til Yosemite, så er en clean install nært forestående).
medlem i 188 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav HEFJELLS » søn 02.11.2014 6:47

Villmann: Eg ville ikke tatt en clean install, men prøvd med å opprette en ny brukerkonto. Når den er oppe å går, tester du med din appleID. Funker det, sletter du den gamle.
I følge flere her på forumet er det unødvendig med clean install, da Mac fikser det meste selv, Eg har en iMac, midt 2007 med 4GBRAM. Oppgraderte den fra Maverick til Yosemite. Deretter tok eg en clean install via cmd+r. Fikk problem med Mail. På 2 av 3 online.no kontoer klarte ikke Mail og hente e-poster. Fikk beskjed om å sjekke brukernavn og passord. Dette var korrekt. La inn Maverick fra en minnepinne og oppgraderte videre til Yosemite igjen og nå funker alt ok.
medlem i 164 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav T.B.Hansen » søn 02.11.2014 16:55

Bare dumt med «clean install». Ny brukerkonto (NB: med administratorrettigheter!) er mer enn nok. I verste fall må du installere Yosemite på nytt, med din egen Apple ID, for å få alle rettigheter på plass — men du behøver ikke slette hele disken for det.

Apple ID er identifikasjon og kvittering ved kjøp av programvare fra Mac App Store og iOS App Store, og musikk og film fra iTunes. Man kan installere programvare eller spille musikk og video fra én Apple ID på flere enheter, og fra flere Apple IDer på én enhet — men man må kjenne epost-adressen og passordet til alle Apple IDer man bruker. Skal man synkronisere flere enheter (Mac'er, iPad'er, iPhone'r og Apple TV'er) må man registrere alle på samme Apple ID.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Problemer med AppStore og Yosemite

Innleggav mosthatedwomanonearth » søn 02.11.2014 19:27

Takker og bukker for svar :) ser ut som det ordna seg. Jeg gikk inn i appstore, trykka på kjøpt, og måtte så trykke på godta på alle appene... etter dette fikk jeg lasta ned oppdateringene.
medlem i 113 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]