Apple id blandes

Diskuter iTunes for Mac

Apple id blandes

Innleggav RC2 » ons 12.11.2014 19:31

Samboeren har nettopp fått seg iPhone 6. Jeg konfigurere denne for henne på min Mac. Det ser imidlertid ut til å blitt noe krøll med app store. Dersom hun skal søke etter/ laste ned en app, så går det greit. Men dersom hun skal oppdatere eksisterende apper, blir hun bedt om å taste passordet knyttet til min Apple id. Hva kan ha skjedd her? Og hvordan rette det opp igjen?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Apple id blandes

Innleggav Macini » ons 12.11.2014 19:48

Samboeren bruker dine apper som er kjøpt på din AppleID og da må ditt passord brukes for å oppdatere. Det enklest er å bruke familiedeling og legge til hennes AppleID under din, da kan dere begge bruke de samme appene samtidig som dere bruker hver deres AppleID

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Apple id blandes

Innleggav RC2 » ons 12.11.2014 20:18

Takk :-)

Edit: Etter familiedeling har imidlertid et nytt problem oppstått. Samboeren kan ikke lenger spille feks wordfeud eller candy crush. Kommer opp at disse programmene ikke lenger deles med henne og at de må kjøpes på nytt. Går inn i appstore og henter ned på nytt, men samme beskjed dukker opp. Gode råd er dyre.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Apple id blandes

Innleggav Macini » ons 12.11.2014 22:42

Da håper jeg noen andre kan hjelpe deg videre!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Apple id blandes

Innleggav HenrikWL » lør 22.11.2014 8:45

Da må hun nok dessverre enten kjøpe dem på nytt på sin AppleID, eller fortsette å bruke din.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Apple id blandes

Innleggav Haug » lør 22.11.2014 11:48

Går helt fint å ha samme id på flere tlf i familien.
Bare pass på iMessage og FaceTime innstillingene;)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]