Spørsmål før alle faner lukkes

Spørsmål før alle faner lukkes

Innleggav AnnaN » søn 31.08.2014 18:50

Hei

Jeg oppevde en ny vri på macen nå, OS x Mavericks, som jeg ikke har gjort noen endringer på.

Når jeg skal lukke internett (rødt kryss) og har flere faner åpne får jeg ikke et spørsmål om jeg virkelig vil lukke alle fanene, men alt blir automatisk lukket med en gang. Den er litt kjip.. Er det noen måte jeg kan skru på dette?

Lurer også på om det er noen måte jeg kan bruke back knappen for å gå tilbake til forrige side på nett? Har kjøpt ny mac, og denne funksjonen er tydligvis ikke slått på...

Jeg bruker Safari :)
medlem i 161 måneder
 

Re: Spørsmål før alle faner lukkes

Innleggav Kurtis » søn 31.08.2014 19:21

Hei, du kan gå tilbake med cdm+venstre pil, og du kan opprette gamle faner ved å gå inn på logg>åpne sist lukkede vindu.

Minner om at du ikke lukker internett ved å trykke rødt kryss. Da lukker du bare ett vindu i nettleseren. For å avslutte bruker du cmd+Q. Dette visste du sikkert, men jeg skrev det likevel.
medlem i 200 måneder
 

Re: Spørsmål før alle faner lukkes

Innleggav jerry.c.bush » man 01.09.2014 1:08

Om du i Safari går til menylinjen og velger Safari og så valg og deretter generelt så kan du velge hvordan Safari skal oppføre seg når du lukker og åpner et Safari vindu igjen.
Se bilde og se hva som står innenfor den stiplede firkanten:
Bilde
Om du velger å sette Safari opp som dette så vil vinduet du åpner åpne alle faner du lukket forrige gang du stengte Safari vinduet ditt.

Ang å gå tilbake til forrige side så kan du bare sette to fingre på høyre side av styreflaten og dra mot venstre så går du tilbake til forrige side. Det samme gjelder om du vil frem igjen til samme side igjen, da bare motsatt, dra fra øyre til venstre.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Spørsmål før alle faner lukkes

Innleggav AnnaN » man 01.09.2014 9:33

Tusen takk for tilbakemeldingene! :)

Kurtis: denne snarveien var jeg nok ikke klar over, så dette var absolutt nyttig informasjon! Litt flau over å ha vært macbruker i flere år uten å visst det men... ;)

Jerry: har endra instillingene nå, tusen takk for bilde og forklaring! :)

8-)
medlem i 161 måneder
 


Returner til MacBook Air



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]