Airport Exreme mot Windows

Airport Exreme mot Windows

Innleggav monica1970 » søn 25.01.2015 20:44

Har en venninne som har skaffet seg en Apple A. Extreme, og trenger hjelp. Jeg er ikke god på pc, og trenger hjelp hvordan jeg kobler denne mot hennes pc.
Pc- windows 7. Ruter, mobiltbredbånd.
Jeg har ingen anelse hvordan man kobler Apple A Extreme mot pc. For jeg har ikke pc, og kjenner ikke til hvordan man setter opp slik på Windows pc.
Fikk med hennes Airport hjem og da fungerte den som ei kule. Og var ingen problem å sette den opp hos meg.
Det er ikke lagt inn Airport verktøy på hennes pc, og trolig er det den som må være lagt inn før man kan bruke Apple A Extreme. Har letet litt på nett, men finner svært lite om hvordan man kobler denne mot pc.
Jeg testet denne mot min nye macbook pro, og da var ingen problem.
Eneste alternativet er jeg må sette og konfig. Airporten på en av mine bærbare, så kan hun og hennes mann bruke den via logge seg inn.
Pc Windows er håpløst, ettersom det er tungvint, og tregt...Sikkert fordi jeg er kun macbruker.
medlem i 226 måneder
 

Re: Airport Exreme mot Windows

Innleggav Morse » man 26.01.2015 5:41

Meg bekjent kan du ikke administrere en AP fra en PC, det må gjøres fra f.eks. en bærbar Mac eller iPhone/iPad. Men du kan sette opp deling av printer og/eller eksterne USB-disker for PC og Mac, se hele http://www.apple.com/airport-extreme/

Bedre forslag, noen?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Airport Exreme mot Windows

Innleggav monica1970 » man 26.01.2015 9:18

Jeg fatter ikke helt poenget ditt, men likevel så fungerte det. Men selvsagt fra en bærbar mac. Dessverre har hun ikke mac, men ipad. Og jeg skal gjøre et forsøk å få de over på mac. Er ikke komfortabel med Windows produkter...
medlem i 226 måneder
 

Re: Airport Exreme mot Windows

Innleggav Bumblebee » man 26.01.2015 10:33

Det trengs "airport-verktøy" for å sette opp routeren fra PC. Dette programmet er ikke en del av windows, så det må installeres. Hvis det ikke fulgte med CD med programmet, kan du evt sjekke her: http://support.apple.com/no-no/HT1998

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 


Returner til Nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]