Hva skjer med i1 nettverket?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Chrish84 » man 27.05.2013 16:33

Siden det ikke er eget iPod1 del på ris og ros,så får den komme her..

Dere kaller dere Norges største Apple nettsted?
Hvordan har det seg da,at dere ikke produserer artikler i det hele tatt?

1 i mai (som er 22 dager siden)
1 i april
5 i mars

Min tid på i1 nettverket er dessverre forbi.. Gidder ikke lese på en nettside hvor det aldri kommer nyheter.. Sorry..

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Jon » man 27.05.2013 17:07

Mac1 oppdaterer daglig siden med nye ferske og relevante nyheter for Mac-brukere. Vi har en rekke faste skribenter samt tar i mot artikler fra alle våre brukere. Dette gir oss en kontinuerlig oppdatert nettside med nyheter du ikke finner alle andre steder. Alle våre nyheter er tilgjengelige via RSS feeds.
(Kilde)

Jeg foreslår derfor at du slutter å klage, og heller skriver en artikkel selv. Forøvrig er vel hoveddelen av sidene forumet – derav norges største Apple nettsted.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Nikoraisan » man 27.05.2013 19:06

Jon: Uten at jeg skal prøve å ødelegge budskapet ditt, så er det jo noe i det du siterer som ikke helt stemmer.
Jon skrev:Mac1 oppdaterer daglig siden (...)(Kilde)
Uansett er jeg redd i1 er i ferd med å dø ut. Mac-samfunnet er ikke det det en gang var, behovet for mac- og ipodnyheter (+ tilhørende) svinner hen i takt med den utviklingen. Applenyheter får man over alt, og ettersom dette ikke er et nettsted på linje med de "store" publikasjonene i Aller Internett etc. har man heller ikke journalister som sitter og spyr ut artikler for å generere klikk.

Man kan jo begynne med copy-paste av andres artikler som ITavisen gjør, men man ser jo på kommentarfeltet der hvor fornøyde brukerne deres er.

Kvalitet fremfor kvantitet. Det er jo ikke akkurat slik at det er så mye Apple-relatert (med substans) som skjer hver måned heller.

Mats, Thomas, Magnus og Martin har vanlige jobber ved siden av denne nettsiden, og har hele tiden lagt opp til at sideinnholdet stort sett er brukergenerert. Det er derfor siden ikke er oversvømt med reklame. Sidens styrke er forumet. Artiklene er kremen på kaka.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Gitman » man 27.05.2013 21:05

Jeg har vært med en stund nå og synes folkene her gjør en framifra jobb.
Jeg ser på Mac1 som et sted jeg kan finne løsninger og evt. få hjelp. Nyheter synes jeg kommer når det er noe spesielt som skjer.
Kanskje kunne det være en ide med en link del til andre mac relaterte sider for de nyhetssultne.
medlem i 230 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav DADDY » man 27.05.2013 22:05

Hvis Jon som moderator representer "ledelsen" blir jeg skremt.

Støtter positive tiltak økt aktivitet.

Nanna... :-P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Jon » man 27.05.2013 22:37

Jeg representerer meg selv, og ikke "ledelsen". Jeg står uansett for det jeg sa.

Hvis folk hadde brukt tiden de bruker på å klage til å bidra, så hadde forsiden blitt oppdatert oftere.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Wavelength » man 27.05.2013 22:56

Helt enig med Jon.

I stedet for å klage så er det bare å skrive selv.
En får vel også 50,- per artikkel gjennom Kickback også.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Chrish84 » man 10.06.2013 16:54

Jon skrev:Mac1 oppdaterer daglig siden med nye ferske og relevante nyheter for Mac-brukere. Vi har en rekke faste skribenter samt tar i mot artikler fra alle våre brukere. Dette gir oss en kontinuerlig oppdatert nettside med nyheter du ikke finner alle andre steder. Alle våre nyheter er tilgjengelige via RSS feeds.
(Kilde)

Jeg foreslår derfor at du slutter å klage, og heller skriver en artikkel selv. Forøvrig er vel hoveddelen av sidene forumet – derav norges største Apple nettsted.


Tuller du med meg eller? Du skyter deg selv bra i leggen ved å sitere reglene..

"Vi har en rekke faste skribenter"

"Dette gir oss en kontinuerlig oppdatert nettside med nyheter du ikke finner alle andre steder"


Hvorfor generer ikke de "faste skribentene" artikler? Kontinuerlig oppdatert side?

For min del,som ikke har noen interesse av KickBack,så gidder ikke jeg å sitte å skrive artikler for moro skyld.

Det slo meg faktisk nå,at på siden som heter iPod1,så er det ikke en eneste artikkel om den nye iPod'n som ble lansert for litt siden..

Way 2 go,selv med moderatorer som ikke klarer å ta imot konstruktiv kritikk uten å gå til angrep..

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav King-Nothing » lør 31.08.2013 16:31

Tenkte å lage en tråd ang lite oppdateringer på sidene her, men så denne tråden, så da kan jeg jo bare skrive her;

Nå om dagen er det mye rykter og snakk rundt ny iPhone 5s/c og også iPad 5(?) og flere Mac-modeller.

Men det siste man leser på iPod1 er at iOS 7 har kommet i beta 2, noe som ble skrevet for over 2 mnd siden. Jeg skjønner at man ikke kan/vil/gidder å legge ut nye artikler hele tiden, men to måneder siden sist?

Har det skjedd noe spesielt her i det siste, eller har dere som driver siden bare vært i feriemodus?

Det er ikke akkurat voldsom aktivitet på Mac1 heller...
medlem i 189 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Nikoraisan » lør 31.08.2013 22:44

King-Nothing skrev:feriemodus?
Mac1 er ikke jobben deres. De har andre heltidsjobber på siden.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav Gitman » lør 31.08.2013 23:25

En del av problematikken med Macfolk er at de/vi er mer opptatt av hva som skal komme enn hvordan bruke det som er enn resten av PC verdenen. Det er jo et evig strøm av "når kommer neste oppdatering" innlegg selv om alle vet at ingen vet. Naturlig nok skaper det rastløshet i rekkene når det oppstår nyhetstørke. Man får kanskje spørre seg om rykter og sladder er så viktig å få presentert.
medlem i 230 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav lindtveit » søn 01.09.2013 20:33

Men det er jo uansett interessant å få vite hva som skjer!?
Kommer siden til bli lagt ned, eller bare fortsette som en forumside?
Rett før sommeren var det jo flere nye artikler i uken.

Det er tydelig at de som før drev denne siden ikke lenger er like ivrige.
Mange av oss fulgte jo også Ping, det har jo ikke skjedd noe der heller på veldig lenge...

Lista er litt høyere for å skrive en artikkel, men ser jo at brukere som Geircito oppretter nye emner hver gang en ny versjon av ios7 Beta kommer ut i forumet. Hadde disse emnene inneholdt litt mer enn bare overskriften, og så får resten være opp til alle andre, kunne jo dette fint hatt potensiale til å være artikler.
Jeg har også registrert at andre har opprettet emner når nye Betaer kommer ut. Da har emnene blitt stenkt fordi de ikke har hatt samme overskrift som Geircito sine innlegg. Plutselig har lista blitt litt høyere for å opprette noe emner også?

Personlig er det forumet jeg benytter meg mest av, og der jeg bidrar mest, men mange titter innom Mac1/iPod1 for å lese siste nytt. Så ser de igjennom lista "Siste fra forum" for å se om det er noe nytt der før de klikker seg videre i verdensveven... Jeg tror artiklene er viktig for å generere klikk, og dermed også for å holde liv i forumet.

Kanskje de har konvertert og opprettet en "Android1"? Noen som har sjekka?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav iDaniel » man 02.09.2013 9:05

Skulle gjerne bidratt litt, men jeg er ikke den flinkeste til å skrive rett.

Men om folk ikke bryr seg så mye om det her inne som på feks ITAvisen så kan jeg bidra med noe. :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav 0veber » man 02.09.2013 16:21

Må faktisk si meg litt enig. Før lå der alltid en ny artikkel og ventet på meg når jeg tittet innom, men nå er det jaggu meg lenge siden sist. Har reagert på dette selv også. Og dette er ikke kritikk, kun undring. Jeg har for eksempel ikke tall på hvor mange ganger jeg har benyttet meg av forumet og fått hjelp til ditt og datt.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Hva skjer med i1 nettverket?

Innleggav AllFather » tir 11.02.2014 12:09

Nå er iallfall ipod1.no dau, 1 måned siden noe sist ble lagt til på forsiden.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron