TimeCapsule:Mister nettilgang

Problemer med Mac1? Si fra her

TimeCapsule:Mister nettilgang

Innleggav andersrekaa » man 03.06.2013 22:07

TimeCapsule er fra august 2012. Huset iMac og MacBook er 3 år gamle. Begge maskinene er koplet opp mot TC primærnett for å sikre fortløpende kopiering. Dette fungerer uten problemer med iMac. Men de siste månedene har MacBook'en blittet koplet av primærnettet 3- 4 minutter etter start av maskinen eller ved ny pålogging av primærnettet.
Gjestenettet levert fra TC er en stabil mulighet for McBook, men da mister jeg kopieringsfunksjonen, og det er jo en del av poenget!
Jeg har søkt i Forumet og spurt folk som bruker Mac, men de råd jeg hittil har fått løser ikke problemet. Er det noen som har opplevd noe lignende?
medlem i 130 måneder
 

Re: TimeCapsule:Mister nettilgang

Innleggav Master_Gismo » ons 05.06.2013 2:51

Hvordan nettverk har du satt opp.

Hører du sier du har et vanlige trådløst nettverk og et gjeste nettverk med begrenset tilgang. Vet du om at du kan sette det opp med to vanlige trådløse nett. Et på 2.4 MHz og et på 5 MHz… Prøv å få satt det opp sånn, for da får du hvertfall 3 nett. Maskinen din vill velge det som virker best. Hvertfall MBP…

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: TimeCapsule:Mister nettilgang

Innleggav andersrekaa » ons 05.06.2013 22:24

Nå ble jeg svar skyldig, men jeg har oppfattet at det er slik det er satt opp? Men jeg har ikke gjort noe annet enn å følge oppskriften i instasllasjonsveiledningen!?
Etter litt grubling og diskusjon med de øvrige brukerne i huset er jeg kommet til at problemene begynte etter at jeg skiftet til Os 10.8 i vinter. Men fortsatt er det uforståelig at den ene maskinen er stabil på nettet hele tiden, mens den andre faller ut, ofte! (Jeg skiftet OS på begge maskinene samtidig).
medlem i 130 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]