Safari 11 og NRK.no

Diskusjon rundt Mac OS

Safari 11 og NRK.no

Innleggav Wilford » fre 22.09.2017 10:45

Opplever at NRK.no viser hovedfeltet som svart skjerm etter at jeg la inn Safari 11.
Andre med samme problem?

Har forsøkt alt jeg kan finne av endringer i innstillinger under: valg - nettsteder.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Safari 11 og NRK.no

Innleggav Ove » tir 26.09.2017 2:22

Ja, samme her! Alle NRK-lenker må jeg nå kopiere og lime inn i andre nettlesere, f.eks. Chrome, Firefox, eller Opera.

Håper det kommer en oppdatering som fikser dette. Mulig det er ordnet i den nyere Safari-versjonen som jeg antar er en del av den nylige macOS-oppdateringen (macOS 10.13 High Sierra), men den har jeg tenkt å vente noen dager med.

http://itavisen.no/2017/09/25/apple-har ... gh-sierra/
medlem i 230 måneder
 

Re: Safari 11 og NRK.no

Innleggav Wilford » tir 26.09.2017 8:41

Fant feilen etter intens utprøving.

Under Safri - Valg - Avansert - Tilgjengelighet
Fjern haken på Bruk aldri fonter mindre enn

Synd egentlig for jeg hadde stor nytte av denne innstillingen.

Ser mange ikke har hatt samme problemet, men antar mange bruker andre nettlesere eller ikke har hatt på tvungen minstestørrelse på fontene. Selv syntes jeg Safari faktisk har blitt rask og voksen. Jeg finner ingen grunn til å bruke andre nettlesere. Den har fått database for sidezoom så den husker innstillingene fra side til side og synkroniserer alt mot iCloud om en bruker flere maskiner fra Apple. Også mot iPad og iPhone er Safari klart best siden den hele tiden er synkron med bokmerker og andre innstillinger.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Safari 11 og NRK.no

Innleggav Ove » ons 27.09.2017 1:09

Så sannelig! Så enkelt var det, men ikke noe jeg fant ut av! Mange takk, Wilford!
medlem i 230 måneder
 

Re: Safari 11 og NRK.no

Innleggav DADDY » tor 28.09.2017 0:11

Wilford skrev:Fant feilen etter intens utprøving.


Takk, var redd for og spørre om det selv, min gode venn Morse hadde bare raslet med Chrome-sverdet sitt.

:-! :-! :-!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Safari 11 og NRK.no

Innleggav kenzo » søn 22.10.2017 15:28

Takk skal du ha, Wilford! :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron