Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav ball » søn 06.08.2006 23:58

jeg er for eklektisk av meg til å kunne svare noe annet enn "annet" på avstemningen.

den siste tiden har det gått mye i følgende:
can (store favoritter. glad i mye kraut), james blackshaw, nadja, yob, xasthur, 1349, hate eternal, keiji haino, sunn o))), mortalized, umek (kilevox er brilliant tyskertechno), harvey milk, gehenna, noxagt, mf doom, marvin gaye, flying edward (og bogus blimp), coil, aura noir, deathspell omega, tetuzi akiyama, deathprod, dälek, the trees, my bloody valentine, silver apples, drudkh.

er også last.fm-bruker:
http://www.last.fm/user/kattesand

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Lazerjet Roboto » ons 30.08.2006 13:35

hva heter den nettradio sakne der du kan skrive in net band du liker så spiller den band som er i samme båt
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Apptel » ons 30.08.2006 13:37


Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav kriff » ons 30.08.2006 14:12

Finnes mange bra tråder her som jeg har oversett, kjenner jeg. Jeg nekter å svare på avstemningen, da jeg beveger meg over i stort sett alle sjangre. Har styrt med det aller meste av musikk siden jeg var sju år gammel, og greier aldri å bestemme meg for hvilket instrument eller stilart jeg skal legge meg på.

For tiden spiller jeg småpunka poprock i Moorehead, og god gammeldags progrock i MetroGnoM. Jeg er kjempeglad i å spille jazz oxo, og jobber litt frilans på de fleste områder. Har satt sammen diverse småband som er laget ens ærend for å tjene penger (bryllupsjobber, listepopdritt og slikt).

Trådstarter spurte om metodikk rundt å lytte på musikk. Jeg er så heldig at jeg har blitt velsignet med rimelig perfekt gehør. Derfor går jeg til enhver tid inn for å analysere den musikken jeg hører på - dog kun på instinkt. Lærte meg veldig mye musikkteori på folkehøgskolen, og kan ta det meste av harmoniske virkemidler og intervaller, samt rytmikk, på "gefühlen". Derfor synes jeg det blir ekstra artig når jeg hører på f.ex. ny jazz, der jeg virkelig må jobbe for å kartlegge akkorder og soloer. Det er godt å være musiker :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav mgaston » ons 30.08.2006 14:21

,
Sist endret av mgaston den ons 15.11.2006 21:02, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Bringsverd » ons 30.08.2006 15:09

Er modell av tidlig 90-tallet og nå for tiden går det mye i Arctic Monkeys, The Doors, Bob Dylan, Muse.
Hører på det meste av musikk bortsett fra alle sjangere av metall, får bare vondt i hode av sånt.
Jazz, danseband, green day, sikkelig polert pop og cøntry er heller ikke noe du finner på iPoden min.
Gamle band og artister har laget veldig bra musikk.
Så stemte rock.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav NikolaiFjagesund » ons 30.08.2006 15:15

liker musikk ingen andre på min alder liker. men innerst inne tror jeg de liker den, men vil ikke like den fordi det ikke er tøft nok. hehe.. men jeg liker aha aktig f.eks. og god gammeldags rock som jeg stemte på da :-P

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Hvilken musikktype er du?

Innleggav simeik » fre 23.01.2009 18:44

Pendler mellom Zero 7 og Foo Fighters. Selv om bandene er veldig forksjellige, så elsker jeg begge to^^


Spiller i et band selv som har noen demoer ute.. litt samme musikk (mangler vokal x) )
http://www11.nrk.no/urort/Artist/SublimeCookieBand/default.aspx
 

Re: Hvilken musikktype er du?

Innleggav ddybing » søn 24.07.2011 12:53

Og jeg er en blanding av alt mellom himmel og jord :P
Men, mest Røyksopp, David Guetta, Flo Rida, Nicki Minaj og slikt :P

Liker egentlig alt 8-)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Hvilken musikktype er du?

Innleggav Dorkfish » søn 24.07.2011 13:48

Begynte å høre på musikk på 80tallet og den stilen går igjen fortsatt hos meg.
Liker pop fra før det ble dunkdunk.
Hard Rock fra før Cobain ødela hele sjangeren og ellers finnes det mye fint så lenge det ikke er en fyr med capsen på feil vei som "snakker".
Liker også progrock ala Dream Theater og Ayreon.
Kommer nok aldri til å like rap/hiphop.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]