Hvilken musikktype er du?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hva slags musikkategori faller du under?

God, gammal rock
114
24%
Pop
41
9%
Metall
95
20%
Jazz
41
9%
Klassisk
17
4%
Elektronika
47
10%
Andre
109
23%
Musikk er bare tull
9
2%
 
Antall stemmer : 473

Innleggav mapale » man 19.06.2006 14:19

Jeg har hørt nesten bare på reggae i det siste. Dvs. de to siste årene. Men også mye ska... Men ingen av de står på lista...

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav freddjoh » man 19.06.2006 14:24

Tonette - Har du stjålet platesamlinga mi? Hvis ikke...hvor har du vært i hele mitt liv?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav MacMacintosh » man 19.06.2006 14:49

Hei.

Nightwish er heftig, så jeg gikk for metall.

Takk.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav svenlaurens » man 19.06.2006 15:09

ska, ska, ska, rocksteady, blow, ska, dub, ska, regggae, ska og klassisk

liker svært godt mano negra, specials, filibuster, max romeo og orishas nå for tiden
Sist endret av svenlaurens den tir 20.06.2006 14:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav freddjoh » man 19.06.2006 15:37

hva er ska?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav svenlaurens » man 19.06.2006 15:52

det som kom før rocksteady og reggae. er ikke noe teknisk ekspert, men for meg holder det å si at det er jamaicansk pop fra 60 tallet, det var populært der da. mest kjente fra nyere tid må vel være madness. litt eldre er the specials, ennå eldre er skatalites. ellers vet jeg at ska er veldig lett å spille som punk, og at det finnes mange punk bands som spiller ska-punk covers. spesielt av the clash, som i sin tid har samarbeidet litt med the specials

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Truls Waage » man 19.06.2006 16:03

Hører på alle sjangere, så lenge selve sangen er bra! :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav mapale » man 19.06.2006 16:06

Ska er en type musikk som ble til ved frigjøringen av Jamaica-England kolonien tidlig på 60-tallet. Inspirert av jazz, som var svært populært der på den tiden, begynte The Skatalites med "ska". Dette ble svært populært, og ble spilt på alle sound-systmes i Jamaica. For å gjøre musikken litt lettere å spille for bassisten, begynte noen med avslappet ska, nå kjent som reggae. Deretter ble dub populært, og så kom rap. "Reggae is the mother of hip-hop".

Svenlaurens: Er madness eldre enn skatalites? Ska er vel egentlig likke "lett å spille som punk", det er en egen sjanger somheter Ska-Punk. Teknisk sett punk, med blåsere og lettere rytmer. Jeg personlig er ikke veldig glad i Punk, men Ska-Punk er helt sykt fett. Glad musikk rett og slett! Band som spiller ska i norge: No Torso, Hopalng Knut og Fence. Sjekk urørt, alle disse er sinnsykt flinke!

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav sheikh_ma_nuggetz » man 19.06.2006 16:15

svenlaurens skrev:ellers vet jeg at ska er veldig lett å spille som punk, og at det finnes mange punk bands som spiller ska-punk covers.


sier hvem? si meg, har de drukket?

o_O

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav freddjoh » man 19.06.2006 16:21

Musikk er heldigvis forskjellig for enhver. Alt som har med reggae o.l å gjøre får meg til å skrike i smerte og trygle om nåde, men det er tydeligvis ikke slik for alle. Og det er jo bra.

-Rap og hiphop har en kuul groove og rytme, men jeg synes det blir liksom litt mye prating.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Jan B » man 19.06.2006 23:11

Hører på det meste, men har en spesiell forkjærlighet for jamaicansk pop-musikk fra mento via ska, rocksteady, roots, dancehall og fram til dagens bashment.

Må innrømme at man ikke finner så mange blekansikter i platehylla mi ...

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Lyng » man 19.06.2006 23:30

stort sett alt mellom In Flames og Terry Reid er å foretrekke spør du meg

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav svenlaurens » tir 20.06.2006 5:48

pereivind skrev:Svenlaurens: Er madness eldre enn skatalites? Ska er vel egentlig likke "lett å spille som punk", det er en egen sjanger somheter Ska-Punk. Teknisk sett punk, med blåsere og lettere rytmer. Jeg personlig er ikke veldig glad i Punk, men Ska-Punk er helt sykt fett. Glad musikk rett og slett! Band som spiller ska i norge: No Torso, Hopalng Knut og Fence. Sjekk urørt, alle disse er sinnsykt flinke!


jeg skrev vel at madness er kjent fra nyere tid?

og som sagt, jeg er ikke noen ekspert

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Tonette » tir 20.06.2006 13:07

freddjoh skrev:Tonette - Har du stjålet platesamlinga mi? Hvis ikke...hvor har du vært i hele mitt liv?


:wub: Hihi :''>

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Kaizer » søn 25.06.2006 17:55

Her går det i rock. Pink Floyd er vel det som dominerer cd-samlingen ^^

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron