Ikke kjøp denne?

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Ikke kjøp denne?

Innleggav marxleni » man 11.10.2004 20:48

Jeg har fått en tilbakemelding fra Lexmark i dag.
Dersom du har planer om å degradere deg ned til en Lexmark skriver,
så ikke kjøp modellen z-515.
Den har ingen støtte i Linux, slik som det fleste Lexmark kommer med. Sats på Hp og Canon osv.
Sjekk altid hardvaren din før du går til noen handlekurv om den har støtte for Linux.
Gjør dette til en standard før du innkjøper maskinvare til din maskin. Vi kommer i fremtiden til å advare mot slik unfallenhet som Lexmark her fremviser. Som de sier, de har heller ingen planer om å lage noen Linux driver i fremtiden. Hva Lexmark er redd for kan man jo undre over, men det hjelper lite å kremte, linux er kommet for å bli, også inn i fremtiden. Men slikt har ikke Lexmark noen forståelse for

Leira linuxforening. :mrgreen: :wink:
Sist endret av marxleni den tor 16.12.2004 9:27, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav minno » tir 12.10.2004 0:20

Derfor vi har bestemt oss for starte en hardware compability list (HCL) her på linux1.no. Så slipper man å kjøpe hardware som ikke fungerer eller som fungerer dårlig.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Skrivere som ikke virker?....

Innleggav Kentan » man 24.01.2005 14:36

Hei du frustrerte......

Hadde samme problemet jeg...for en liten stund siden...

Har en hp930c....gammel fin årgang som bare virker...:)...og som alle distroene jeg har prøvd finner...

Mitt problem var at jeg kjøpte meg en canon 905D...fine greier....
Var ikke sjans til å få linux til å bruke den på noe som helst måte....så...jeg hadde "nesten" gitt opp håpet..og innfunnet meg med at jeg måtte inn i windows for å bruke kanonen.....

Men så en dag da jeg rotet litt rundt på nett kom jeg over en side som heter...

http://www.turboprint.de......er gitt ....hadde de en driver som støttet en hel masse printere i linux....

Prøv det......vet ikke hvilken skriver du har men ...lykke til...

Kentan..

Ps....ta og å søk etter.....turboprint.key.....gjør alt så mye lettere...
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Gimper » man 24.01.2005 20:11

Alle HP og Epson-skriverne jeg har hatt har fungert utmerket, så hvis du skal kjøpe en ny skriver anbefaler jeg en modell fra ett av de merkene.
medlem i 232 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron