Fjerne reklame med AdBlock

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Fjerne reklame med AdBlock

Innleggav ak » tir 22.02.2005 5:47

Advarsel: Ved å installere AdBlock tar du bort næringsgrunnlaget fra en del websider som er helt avhengige av disse inntektene for å kunne eksistere. Samtidig kan det hende at du går glipp av ting fordi filteret fjerner mere enn du hadde tenkt.

Å sette opp AdBlock krever litt erfaring, men med denne oppskriften får du et godt utgangspunkt:

AdBlock er et populært tillegg til Firefox (Extension) som lar deg blokkere reklame i henhold til regler du selv definerer. AdBlock installeres slik:

Lagre alt du holder på med, logg ut av nettbank og så videre.
-> Tools (Verktøy)
-> Extensions (Tillegg)
-> Get more Extensions (Hent flere tillegg)

AdBlock ligger som regel som nr. 3 blandt de mest populære tilleggene, klikk på linken. På siden som følger kan du klikke "Install now". Firefox vil åpne et nytt vindu og påpeke at signaturen er ukjent. Det er greit, klikk at du vil installere. Du bør nå starte Firefox på nytt og laste ned vedlegget.

Under Tools (Verktøy) vil du nå ha muligheten for å velge "AdBlock". Gå i denne menyen og velg "Preferences". Deretter gå på "AdBlock Options" og "Import filters". Velg filen du lastet ned fra denne siden.

Gå deretter til en norsk nettavis for å teste, sammenlign gjerne med en annen nettleser. Merk at noe av innholdet kan ha flyttet på seg, dette fordi reklamen noen ganger er del av layouten på siden.

Filteret fjerner ikke GoogleAdWords, men vil du også bli kvitt disse er det noen nederst på Linux1.no som du kan trene på ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Chris » tir 22.02.2005 23:58

Jeg har brukt adblock i ca 3 mnd, og er storfornøyd med det. Dvs. jeg bruker det på reklamer som beveger seg med scrolling og reklame med lyd. Dette innebærer at jeg har fullstendig fjernet reklame fra jamba bla. Mens jeg fortsatt ser annen reklame da dette ikke bryr meg.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]