Inkscape

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Inkscape

Innleggav hlandro » lør 09.04.2005 23:10

Jeg vil gjerne få reklamere litt for Inkscape! Skal du bruke pc-en til tegning, er dette det aller beste verktøyet! Det er en utbrytning (sp?) av Sodipodi og virker til å ha en mye mer aktiv utviklerbase. Ta en titt på skjermskuddene!
medlem i 229 måneder
 

Re: Inkscape

Innleggav kaffetrakter » lør 09.04.2005 23:32

hlandro skrev: Det er en utbrytning (sp?) av Sodipodi og virker til å ha en mye mer aktiv utviklerbase.


Helt enig, veldig fornøyd med utviklingen. Har i lengre tid klundra med å kjøre Adobe Illustrator med Crossover. Fikk vite om Inkscape for 2-3 måneder siden. På det tidspunktet var det ikke mulig å åpne .ai (adobe illustrator filer), den var både treg og ustabil. Allerede nå går det greit å åpne små .ai filer og den er mer stabil. Dette prosjektet liker jeg :D

Du skal se det går med Adobe som det har gått med Nero (for 1-2 år siden fantes det ikke noe brukbart cdbrenner program for linux, nå er K3b helt suverent, litt i seineste laget for Nero å slippe et middelmådig program nå. Hadde Nero Linux blitt sluppet for 1 år siden hadde de kuppa hele markedet!).

Skal bli vanskelig å lage vektorgrafikk program for linux som man skal betale 3-4000kr for om det finnes et bra opensource program. :D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav jaboua » søn 10.04.2005 15:33

Må si meg enig, har tukla litt rundt med inkscape (v0.37) i det siste jeg og, og må si at det rett og slett er imponerende!
medlem i 230 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere