White Box Linux

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

White Box Linux

Innleggav kaffetrakter » man 11.04.2005 0:35

Har nå installert White Box Linux på ekstra maskinen. Min første erfaring, (etter å ha installert CentOS for et par uker siden) er følgende:

Både CentOS og White Box Linux skriver at målet er å være 100% kompatible med Red Hat Enterprise Linux. Det er likevel en viss forskjell. CentOS kommer med noen grelle logoer (som jeg bytta ut med Red Hat sine ganske fort). Systemet ser ut til å være satt opp rimelig likt RHEL. Med SElinux, grafisk boot osv. White Box Linux derimot, installerer ikke SElinux, standard kernel er 2.4 og det er ingen grafisk boot. White Box Linux er dessuten merkbart raskere (mulig det har med kernelen og gjøre).

Som navnet "White Box Linux" tilsier; dette er en skikkelig CLEAN linux installasjon 100% basert på RHEL. Jeg tror jeg liker dette :-) SElinux og grafisk boot er noe av det første jeg fjerner :P Dessuten mistenker jeg begge for å gjøre systemet treigt.

Kan absolutt anbefale White Box Linux til de som liker Red Hat / Fedora og ønsker et skikkelig "rent" system. Tipper dette systemet er rimelig stabilt :D

----------------

PS.
CentOS og WhiteBoxLinux bruker yum på samme måte som Fedora.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere