Bredbåndsleverandører

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Bredbåndsleverandører

Innleggav olemartin » tir 21.06.2005 23:31

Tenkte å starte en tråd der man kan fortelle om erfaringer med bredbåndsleverandører. Det er sikkert mange som lurer på forskjellige ting.

Maskin: Pentium 2 - 700 prosessor og 256 mb ram.
Har hatt UPC - fungerte veldig greit.
Har nå Tele 2 midi - fungerer greit - kjører 2 maskiner og Telio ip-telefon. Ingen vesenlige problemer med nedlasting og bruk av ip-telefon (til USA) samtidig.
Men ønsker å bytte for større hastighet.

Bor i Oslo
medlem i 234 måneder
 

Innleggav axentrix » tir 21.06.2005 23:45

Du mener vel sikkert da at det er Linuxburken som står mot nett, som router?

Har prøvd Debian sarge, mot både Start og Telenor. Fungerte akkurat som jeg ville på alle måter, ingen trøbbling.
Hjalp veldig på hastigheten (på å finne sider) innmellom å kjøre named og transparent router selv. :)

Å kjøre så routeren cacher alle bilder og nettsider som blir besøkt, er en løsning en hver plass (les skole) burde ha !

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav matsn » fre 24.06.2005 15:17

Bluecom leverer med direkte tilkobling mot DCHP. Bare å plugge i kabelen og du er på nett. Lett å route videre via en burk også :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav TheWanderer » lør 25.06.2005 2:21

Er så heldig at jeg bor et sted hvor Smartcall leverer bredbånd (Romsås) og har 8000/900 linje til 549 i mnd. Har ikke merket noe til nedetid og det er stabilt som bare det. Er bare å plugge nettverkskabelen i kontakten som er ferdig montert og vips :)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav tellef_755 » lør 25.06.2005 18:39

Linja til NextGenTel som koster 398,- er nå oppe i nesten 2 mbps inn og 500 kbps ut. Jeg har ikke hørt om noe bedre på adsl. Det finnes de som har helt andre ytelser, men felles for dem er at de har svært begrenset utbygging. Testet nettopp meg selv på ITavisens speedometer:
ned 954990 Bytes
på 1.877 sekunder.
Nedlastingshastighet: 4070 kbit/s.

Jeg kjøpte nettopp en turbosommer til 128,- spenn frem til september.
Ganske kul deal!

Selv opplevde jeg at det ble langt mindre "bråk" i form av spam og latterlige hacks når jeg skiftet fra UPC til NGT.

Har enda ikke hørt at det skal bety noe som helst hvilken distro du bruker kontra hvilken bredbåndsoperatør. Men det er lurt å velge en som gir deg en ruter, ikke et modem. Da slipper du billigere unna hvis du vil koble opp flere maskiner samtidig, en handling som forutsetter at du har en ruter.
medlem i 225 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron