Commandline mailer med støtte for attachement

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Commandline mailer med støtte for attachement

Innleggav gab » tor 01.09.2005 8:29

Nett-Fotobutikker (levere inn digitalblider på Internet og få tilbake på fotopappir) har div måter å ta imot digitalbildene fra kundene på. Noen har et eller annet Win-prog du må installere, andre har noe Java-ting som av og til virker med Linux. De fleste har en eller annen form for CGI-form hvor du kan laste inn f eks 15 og 15 bilder som velges ett og ett, dette tar tid når du har over 200 bilder :) Atter andre gir deg muligheten for å maile inn bildene, da med en spesifikk syntaks for subject og body (men ofte bare ett bilde pr mail).

Når jeg sto i dusjen i morres (ideer kommer på de rareste tider og steder) fikk jeg en tanke om maile alle bildene i en folder med command line. Noe sånt som:

cd folder
for i in *
do
echo "syntaks for body" | mailx post@XfotoX.no -s "syntaks for subject" --attach $i
done

Men en rask titt i man mailx ga meg ikke muligheten for --attach. Noen som har et forslag til en commandlien mailer som støtter attachement, eller en måte å fikse dette på med mailx
medlem i 235 måneder
 

Mutt

Innleggav TommyT » tor 01.09.2005 9:52

Jeg har selv skrevet et lignende script som jeg bruker for å sende filer til maillister, jeg bruker da mailprogrammet mutt, det fungerer med attachments.
medlem i 202 måneder
 

Innleggav gab » tor 01.09.2005 10:25

Har jo bruk mutt før ... men har ikke tenkt på at den kan brukes rett fra commandline ... har bare brukt den i terminal :roll:

TAKKER :D
medlem i 235 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron