OpenSUSE v10.1 Alpha, meget bra!

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

OpenSUSE v10.1 Alpha, meget bra!

Innleggav nc » lør 01.10.2005 2:33

Så at OpenSUSE v10.1 Alpha var kommet ut, dette selv om v10.0 ennå ikke har blitt stabil. "Dette må jeg prøve", tenkte jeg.

Og som tenkt, så gjort.

Sitter nå her i en herlig KDE desktop og storkoser meg!
Har ikke sett noen bugs til nå, men til gjengjeld har jeg jo bare holdt på i drøye halvtimen og.

Jeg har stor tro på at Novell sin SUSE distribusjon kommer til å bli en meget ettertraktet GNU/Linux desktop, og også en "Windows-killer" for personer som ikke bruker pc'en sin hovedsakelig til spill! :P

Stå på, dette er bra!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav moma » lør 01.10.2005 4:46

Høres bra ud.

Hvordan installerer man støtte for multimedia; libdvdcss, win32codecs (mp3, avi, mpeg) i SuSE 10.1 ?

Kan man bruke repository på
http://packman.iu-bremen.de
Katalog /suse/10.0/ ?
Sist endret av moma den lør 01.10.2005 11:23, endret 2 ganger.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav hmartinb » lør 01.10.2005 9:30

ahhh kjempe bra, her har du en suse/kde fan :)
Har prøvd Gnome/KDE i flere dist. men faller alltid tilbake til Suse, sikkert fordi jeg liker meg best i det grafiske miljøet men samtidig kjører noen få kommandoer i terminal.

Hvordan er 10.1 i forhold 10.0? klarer den godt å oppdatere fra en tidligere versjon, eller bør man ta en "clean" installering?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: OpenSUSE v10.1 Alpha, meget bra!

Innleggav rogras » lør 29.10.2005 19:59

nc skrev:Så at OpenSUSE v10.1 Alpha var kommet ut, dette selv om v10.0 ennå ikke har blitt stabil. "Dette må jeg prøve", tenkte jeg.

Og som tenkt, så gjort.

Sitter nå her i en herlig KDE desktop og storkoser meg!
Har ikke sett noen bugs til nå, men til gjengjeld har jeg jo bare holdt på i drøye halvtimen og.

Jeg har stor tro på at Novell sin SUSE distribusjon kommer til å bli en meget ettertraktet GNU/Linux desktop, og også en "Windows-killer" for personer som ikke bruker pc'en sin hovedsakelig til spill! :P

Stå på, dette er bra!


Hej jag har använt SuSE sedan version 8.0 och jag har tyckt mycket om alla versionerna av SuSE,
jag använder nu version OpenSUSE v10.1 Alpha och är mycket nöjd.

Jag har även testat andra distros typ Ubuntu, Linspire, Fedoracore4, Kubuntu, mm de är alla bra mrn jag fastnade för SuSE istället.

Roger Rasmusson :-D
medlem i 223 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]