Sterke vrangforestillinger

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Sterke vrangforestillinger

Innleggav trondd » lør 29.04.2006 18:37


Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav phunk » lør 29.04.2006 20:17

Next time somebody asks you how Al Queda agents pay for their rifles and rocket launchers, you can tell them that foreign hackers make software called Linux which helps them steal from Americans.


Egentlig ikke verdt å lese en gang. Jeg har aldri vert i USA og har ikke noe ønske om å dra dit. Denne holdingen til at de skal være størst og sterkest, tjene mest penger etc. skremmer meg. Disse menneskene som kaller seg amerikanske patrioter kan umulig være til å stole på. De er egosentriske vesener som omgir seg selv med våpen og tydeligvis lider av sterke personlighetsforstyrrelser. De straffer hverandre med døden og måler menneskeliv i dollar.
Uansett så bestemmer disse menneskene over sine egne pc'er akkurat som det vi gjør og kan nok klare å gjøre en voksen avgjørelse selv om hvilket OS de vil kjøre.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav geirergoy » lør 29.04.2006 23:01

Like most things that are worth owning, Computers are an American invention. Look at any modern computer and you will see that the whole thing is the product of American brilliance.

For example, this rugged IBM laptop I am using was designed and built by an American company. It runs software built by Microsoft, one of America's most productive organizations.


VERSTE PISSPREIKET JEG HAR LEST!

Min PC er bygget i Israel, Tyskland og Japan.
Den bruker et Sør-afrikansk operativsystem.
Og gjett hva? Min kan også brukes til alt jeg vil. Minus alle virusene selvsagt :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav trondd » lør 29.04.2006 23:57

:), tror egentlig det er ment som en spøk... Mange forbanna kommentarer til den «artikkelen».

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav gnuen » søn 30.04.2006 0:18

Er nok en ironisk blog ja, men artig lesning. :-D
medlem i 233 måneder
 

Innleggav ak » søn 30.04.2006 0:20

hehe :)

satirisk eller sarkastisk er vel ord jeg heller ville ha brukt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Ironisk?

Innleggav eNetic » søn 30.04.2006 1:44

Tenker bare på en ting, hva er så bra og enestående med windows? stjal ikke folka bak win, apple sin ide om et OS?

(:) (:) (:) (:)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav geirergoy » søn 30.04.2006 1:48

eNetic:

Begge kopierte ideen om mus fra Xerox.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ak » søn 30.04.2006 2:54

PARC senteret til Xerox pleide å ha guidede turer, de tenkte ikke så mye på om de hadde søkt om patent eller ikke (desverre for dem, bra for samfunnet). Det ryktes at Wozniak plukket opp ideen om GUI på en slik tur.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav gnuen » søn 30.04.2006 13:16

ak skrev:hehe :)

satirisk eller sarkastisk er vel ord jeg heller ville ha brukt.

Pff, som om jeg tillater en "amerikaner" å rette på norsken min! Nei vet du hva!?








um, jo det var vel et av de ordene jeg lette etter i utgangspunktet. :-P Da jeg ikke fant det skrev jeg "ironisk" i stedet, men det høres jo helt feil ut. Vi sier at det er en stairisk blogg :-)
medlem i 233 måneder
 

Innleggav phunk » søn 30.04.2006 16:19

gnuen skrev:
ak skrev:hehe :)
satirisk eller sarkastisk er vel ord jeg heller ville ha brukt.

Pff, som om jeg tillater en "amerikaner" å rette på norsken min! Nei vet du hva!?


Det heter ikke amerikanere. Det heter Usanere. Det finnes da mer en en amerikansk president? Å si den amerikanske presidenten blir i prinsippet som å si "kongen over banan republikkene"
Hehe, bare jeg som pirker^^

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav gnuen » søn 30.04.2006 17:18

hehe, ok. En forglemmelse. Ikke lenge siden jeg ble oppmerksom på det der. Tar nok litt tid før den sitter. :-P

Da er han "Usaner" (Norsk-usaner). ;)

Men uttaler man det U-S-A-ner eller usaner i ett ord?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav sturla » søn 30.04.2006 18:18

Smile, tror egentlig det er ment som en spøk... Mange forbanna kommentarer til den «artikkelen».


Jeg er rimelig greit i engelsk, og må si at om dette er ironi eller satire, er den altfor god gjemt. Selvfølgelig blir man heftet ved at dette virker noe søkt, og at ingen vel kan være så borti natta skrudd og virkelig mene disse tingene. Men jeg er ikke sikker. Og det er ikke leserene til bloggen heller. Det diskuteres som om dette var reportasje og ikke satire.

Poenget mitt er at om denne Tristan virkelig ville drive satire omkring dette temaet, burde han nok tydeliggjøre dette en god del. Hvis ingen får med seg satiren, kunne han latt være.

Fra postingene til bloggen:

Thanks for the entertainment value Shelley. I had to check the rest of your blog to see if this was for real or a satire (and to be quite honest I'm still not sure).
And yes, you are being hosted on a Linux server.


Jeg har ikke lest flere blogger av denne fyren. Men hvis han har et "statement" burde han ikke være fullt så vanskelig å forstå. Og om det motsatte er tilfelle, så gud hjelpe meg... Men slike mennesker finnes det nok :-(

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ak » søn 30.04.2006 20:25

Blogger skrives jo først og fremst for venner og kjente da, så litt kjennskap til personen er en forutsetning for å tolke innholdet på rett måte :)

Han regnet vel neppe med den slags eksponering som han fikk nå.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]