Drupal1.no

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Drupal1.no

Innleggav olemartin » man 27.11.2006 16:09

Drupal1.no har sett dagens lys. Jeg startet opp den 17 november og det er begynt å bli noen medlemmer allerede. Håper at de som bruker drupal kan være med der, slik at vi kan skape et godt miljø.
AK er spesielt invitert :-D

Her er vi: http://www.drupal1.no
medlem i 235 måneder
 

Innleggav BioTech » man 27.11.2006 16:19

Ja visst. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg vet hva Drupal er?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav olemartin » man 27.11.2006 16:27

Programmet som linux1 er bygd opp av.
Og etter å ha testet mange cms-programmer, er Drupal et meget godt alternativ.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » man 27.11.2006 16:38

Flyttet til Open Source i Norge (må vel snart ha nytt navn for den kategorien), gratulerer :)

5.0 er noe vi gleder oss til å kunne introdusere på i1.no-sidene (Linux1, Mac1), men det ligger et stykke frem i tid.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Bo » man 27.11.2006 18:56

Det var da suverent godt time'a. Skal kjøre i gang en server for en forening i løpet av 14 dager. Etter å ha gjort noen små tester med Joomla så bestemte jeg meg tidligere i dag for å prøve Drupal også :D

Ang: 5.0: Er den stabil nok allerede til å kunne brukes? Eller bør jeg vente til den er helt ferdig og oppgradere? Blir vel maks 50 brukere i "rushene" tipper jeg.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav olemartin » man 27.11.2006 19:01

Hei.
Du må ikke bruke versjon 5 før den et stabil. Det kommer nok mange / flere betaversjoner etterhvert som de finner bugs, og så forandrer de ut fra det. Men versjon 4.7.4 er kjempegod dn også. Men på våre sider er det lagt ut en link til beta1-versjonen slik at du kan gå inn og se på hvordan "styrehuset" blir. Mye pent å se.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » man 27.11.2006 19:09

Jeg har et litt annet perspektiv:

Selv om Drupal er flinke oppstaar det alltid et par problemer naar vi oppgraderer sidene. Hadde det vaert meg ville jeg begynt med 5.x naa og heller tatt stoeyten hvis det viser seg at betaen fyller opp databasen med tull, fremfor aa foerst konfigurere 4.7.x naa, oppgradere og rekonfigurere til jul.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav olemartin » man 27.11.2006 19:20

Så du mener at det er stabilt nok nå ? Er så vant med Joomla og der er det advarsel mot å bruke betaversjoner. Hvordan er det med moduler etc. hvordan virker det?

Synd at jeg ikke viste dette.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » man 27.11.2006 19:28

Stabilt i den forstand at det ikke kraesjer naar du skal se paa en side, eller at du kan lage en theme og vaere sikker paa den fortsatt fungerer naar 5.0 final er ute?

Det foerste kan man jo teste litt, og det blir ikke magisk bedre av at Drupal-folkene sier at den skal vaere stabil naa. Koden til Drupal har alltid vaert relativt stabil med tanke paa theme-motor og lignende, Dries gjoer en kjempejobb, saa jeg har lite betenkeligheter paa den andre biten.

Moduler er selvfoelgelig et poeng, en side som denne her kan ikke gaa videre foer jeg f.eks. har oppdatert phpBB-modulen, galleriet fungerer (saa bra som det kan, anyway), privatemsg, tagadelic osv osv.... Men naar han starter med blanke ark boer det gaa greit.

Jeg synes betaer er ok hvis man har rom for feil, men jeg er nok litt ekstrem paa dette omraadet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Bo » man 27.11.2006 19:45

Spørs om jeg prøver å balansere litt på kanten og begynner med 5.x med en gang.

Men hvordan er Drupal å oppdatere? Regner med at før den blir regnet som ferdig så vil det vel komme oppdateringer ganske ofte.

På den andre siden, så kan jeg jo legge inn 4.7.4 og vente med oppgraderingen til det skulle bli tid til overs utpå nyåret en gang.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav olemartin » man 27.11.2006 20:28

Regner med at det vil bli gjennomgått mye ang. oppgraderingen. Bare vi husker å ta back-up av både siten og databasen. :-D
tror jeg også venter med å bruke 5.0 versjonen. Er ikke så flink til dette med php osv.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Bo » man 27.11.2006 20:36

Vel, legger meg på sofaen med lap'en nå og leser litt dokumentasjon. Så blir det vel å prøve og installere i løpet av noen få dager.

Starter heller ny tråd om det skulle bli problemer, så det ikke blir enda mere "off-topic" her.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav olemartin » tir 28.11.2006 23:38

Drupal 5.0 Beta2 er kommet. Skal oppgradere på vår hjemmeside
medlem i 235 måneder
 

Innleggav sveur » ons 29.11.2006 1:34

Hvorfor kan ikke man melde seg inn i i1 forumene på en gang. Av og til vil man jo si et par ord i mac1.no eller windows1.no... Vel, litt flaming ihvertfall og hjelpsomme linker til ubuntu.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav olemartin » ons 29.11.2006 1:45

Du ser på domenet ? Drupal1 og de andre x1 er ikke av de samme folka. Jeg brukte drupal1 fordi drupal var opptatt og dødt. Og det er lett å huske
medlem i 235 måneder
 

Neste

Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]