Ubuntu Studio er endeleg ute.

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Innleggav Nilsen » ons 16.05.2007 8:08

Kan ikke si meg så veldig imponert over det de har satt sammen..
Er jo ikke mer enn ubuntu med en del programmer installert og tøft utseende.
Så for meg at alt skulle funke ut av boksen på denne, men jeg måtte konfigurere akkurat like mye her som ved installasjon av programmene i vanlig Ubuntu.

Ardour og Rosegarden ville ikke starte på grunn av jackd ikke kjørte. Det var jo greit nok. Midi i rosegarden var like vanskelig å få til som det alltid har vært (at jeg ikke får det til i det hele tatt med andre ord :p)

Men samtidig - nå skjønner jeg hva de mener med lav latency i Linux :)
Har prøvd Cubase i Windows litt på maskinen min, med et integrert lydkort :p
I windows var dette helt umulig å bruke, da det sikkert var et halvt sekund latency.
Men når jeg spilte inn i ardour på akkurat samme maskin, var latencyen fremdeles merkbar, men så liten at det gikk an å bruke det.
Vil tippe latencyen i Linux var 60-70% mindre enn i windows, og det er temmelig bra :)
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Velmont » ons 16.05.2007 8:24

Nilsen skrev:Ardour og Rosegarden ville ikke starte på grunn av jackd ikke kjørte. Det var jo greit nok. Midi i rosegarden var like vanskelig å få til som det alltid har vært (at jeg ikke får det til i det hele tatt med andre ord :p)

Huh? Det skulle jo fungera ut or boksen, altso; ein må berre starta jack med qjackctl (eller kva namnet var). Den skal ligga godt klar i menyen eller noko um ein hev vald «audio» som sitt arbeidsfelt (som tydelegvis er ditt ;-) ).

Hmm. Midi i Rosegarden, -- du seier dei ikkje lastar inn standard soundfont? Hum, mitt ljodkort stør ikkje midi, so eg plar bruka timidity++ som mellomlag. Eg fekk midi til å fungera på laptopen min for litt sidan, men då var det ikkje rosegarden, men ei heil drøss med program kobla saman med jack og til slutt teke ut til Ardour for opptak.

So eg fekk spelt «Lisa gjekk til skulen» med orgel og spesialeffektar, litt stereomix og noko forferdeleg bass etterpå. Kann henda neste prosjekt er å få song inn? :P heheh. Er mest for å prøva meg fram.

Nilsen skrev:Men når jeg spilte inn i ardour på akkurat samme maskin, var latencyen fremdeles merkbar, men så liten at det gikk an å bruke det.
Vil tippe latencyen i Linux var 60-70% mindre enn i windows, og det er temmelig bra :)

Spanande. Eg hev aldri jobba noko serleg med ljod, men hev byrja forstå problemene med latency.

Forresten so køyrer du ein lowlatency-kernel um du valde musikk-delen. Legg du inn programmi i Ubuntu so fær du ikkje denne kernelen. Mykje av vitsen med Ubuntu Studio skal vera at det er ei fast utviding til Ubuntu - ikkje at det på nokon måte skal erstatta Ubuntu.
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Nilsen » ons 16.05.2007 9:02

Velmont skrev:Huh? Det skulle jo fungera ut or boksen, altso; ein må berre starta jack med qjackctl (eller kva namnet var). Den skal ligga godt klar i menyen eller noko um ein hev vald «audio» som sitt arbeidsfelt (som tydelegvis er ditt ;-) ).

Jada, det var ikke noe problem å starte jack, men ardour skal jo starte det selv, en som er helt blank vil jo ikke skjønne hvordan du skal starte jackd.

Hmm. Midi i Rosegarden, -- du seier dei ikkje lastar inn standard soundfont? Hum, mitt ljodkort stør ikkje midi, so eg plar bruka timidity++ som mellomlag.

Jeg har bare integrert lydkort og tviler sterkt på at det støtter midi. Men når det skal funke ut av boksen regnet jeg med at software-midi funket ut av boksen, som det f.eks. gjør i cubase :)
Liksom - hvis jeg lager en liten notesnutt og spiller den av så går VU-meteret på kanalen som det skal, men lyden kommer ikke frem til lydkortet/ut på høyttalerne.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Velmont » ons 16.05.2007 9:15

Nilsen skrev:Jeg har bare integrert lydkort og tviler sterkt på at det støtter midi. Men når det skal funke ut av boksen regnet jeg med at software-midi funket ut av boksen, som det f.eks. gjør i cubase :)
Liksom - hvis jeg lager en liten notesnutt og spiller den av så går VU-meteret på kanalen som det skal, men lyden kommer ikke frem til lydkortet/ut på høyttalerne.


Du må patcha midi-ut frå Rosegarden inn i ein ljodlagingsmaskin då (synth? Eg anar ikkje kva det heiter). Cubase er eit integrert system, Linux sitt system er mykje meir fleksibelt. Du kann t.d. kobla på orgel-synthen eg bruka. Dette gjer du i qjackctl - du dreg berre rosegarden:midi_out til orgel_synth:midi_in og so kann du dra orgel_synth:audio_out til høgtalarane dine. Voilá. Eller du kann dra ljoden inn i eit anna program.

Det er ganske tøft når ein forstår korleis koblingi i jack fungerer. Men vanleg, flat midi i Linux synest eg òg er veldig vanskeleg. Forstår ikkje stort mykje av det; men eg skal nok klara å få ljod ut or Rosegarden.

Eg ser for meg at neste versjon lyt hava testprosjekt ein kann starta med; det er jo òg jobbing i gang med eit filformat som skal innehalda jack-patching pluss alle filone og instillingane i kvart program. På den måten kann ein opna ei fil; so fær ein opna 4-5 program med kvar sin «del av arbeidet».

Eller noko. :-)
medlem i 202 måneder
 

Innleggav rocknrolf77 » ons 16.05.2007 13:56

Der var endelig http://www.ubuntustudio.org oppe å går :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Forrige

Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]