AdBlock i Opera

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

AdBlock i Opera

Innleggav Juukamen » søn 09.12.2007 20:37

Jeg bruker engelsk version av opera så instruksene er for den engelske versionen.

1. Gå til "Help-->About" i menyen og så finn ut hvor CSS katalogen din er
Eksempel: User CSS directory /home/juukamen/.opera/styles/user/

Steng av Opera og bruk en annen nettleser for dette.

2. Gå til CSS katalogen og lag en ny fil, ved navn "adblock.css" (valgfritt navn), åpenefila i en text editor

3 Gå så til http://userstyles.org/styles/299 og klikk på knappen "Show Code kopier hele koden inn i "adblock.css" lagre og steng fila.

4. Åpne Opera, velg "View-->Styles-->adblock.css" og så kos deg med ett fint adfilter.

denne koden oppdateres to ganger per år, kan være kjekt med en oppdatering også =)
medlem i 196 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav unbob » søn 09.12.2007 21:11

Hvordan er denne fremgangsmåten sammenlignet med "Block Content"?

Syns den fungerer aldeles ypperlig jeg...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav bjolsene » søn 09.12.2007 22:30

En nydelig brukermanual, men du er noe upresis. Dette directoryet er gjemt (det ser man, eller burde), så en må vise hidden files i nettleser eller Konqueror. Etterpå er det enkelt å finne.

Takk for tipset.

Fremgangsmåten med Block Content er enkelt og grei. Du høyreklikker i nettleser utenfor tekst og bilde av nettside, og muligheten kan velges. Så bare du trykke på det som ikke skal vises, eller du redigerer. Og trykker på done. Det virker også til dels på flashgreier. Dette minner til dels på Adblock i Firefox.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav unbob » søn 09.12.2007 22:42

Beklager, jeg er ikke helt venn med ord. ;)

Jeg mente fremgangsmåte for å få fjernet reklame fra sider. Fortsatt litt uklar den ser jeg... :)

Det jeg prøver å si; hvilken er best av de to?

btw. finner også block content i Tools ---> Preferences ---> Advanced ---> Content

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav Juukamen » søn 09.12.2007 22:48

I motsetning til Block Content som du må konfigurere selv, så er dette allerede ordnet med. Det er ikke en ultimate addon til Opera som fjerner allt av reklame.

For meg så er denne mye kjappere enn Block Content for jeg surfer på en drøss av sider hver dag, og jeg kan bare ikke bruke Block Content, for noen av de sidene er sider som jeg aldri vil se igjen.

Block Content har også en fin egenskap til og blokkere ut bilder som ikke skal blokkeres, som på mirror.co.uk thesun.co.uk vg.no o.l. det funker på noen reklame snutter, men er det samme, det er ikke en ultimate fix. Da var nok AdMuncher i windows det beste som jeg har vært borti.
medlem i 196 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav unbob » søn 09.12.2007 22:56

Jeg bruker den første listen her (første på selve siden, ikke linkene) og har enda ikke sett noe reklame tror jeg... men så er ikke jeg noen "power surfer" heller da :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav debianuser » man 10.12.2007 1:42

Tusen takk for kjempetips! :-D En av grunnene til at jeg har sverget til firefox er adblock. Eneste som mangler nå er skikkelig støtte for mplayer-plugin :-)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav Juukamen » man 10.12.2007 1:47

debianuser skrev:Tusen takk for kjempetips! :-D En av grunnene til at jeg har sverget til firefox er adblock. Eneste som mangler nå er skikkelig støtte for mplayer-plugin :-)


sjekk ut denne siden, kan muligens hjelpe
http://www.opera.com/linux/docs/plugins/install/
medlem i 196 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav unbob » man 10.12.2007 1:51

Er støtte for mplayerplug-in i 9.50 Beta (trenger ikke lenger å kompilere mplayerplug-in selv) Kan lastes ned her Skal visst også være støtte for StumbleUpon i den kommende versjonen når den endelig blir utgitt...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: AdBlock i Opera

Innleggav debianuser » man 10.12.2007 2:05

Igjen tusen takk for tips, og denne gangen TUSEN takk! :-D Fungerte skikkelig bra med 9.50 :-D

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere