Bærbar som anbefales!

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Bærbar som anbefales!

Innleggav Smjor » fre 29.02.2008 1:29

Jeg har vært på utkikk etter en bærbar PC en stund, hvor kriteriene har vært:

- ~5000 kr
- Lett & transportabel
- Intel Core2Duo
- Linux-kompatibel selvfølgelig
- God batteritid
- Greit utseende
- Lavt støyniva

Valget falt på Fujitsu Siemens Amilo Pro V3405.

Etter å ha hatt maskinen i en uke må jeg si meg STRÅLENDE fornøyd! Den har en C2D prosessor @ 1,6 Ghz, 14,1" skjerm, 1 GB ram, DVD-multibrenner, 120 GB Harddisk, WiFi, Bluetooth og Intel GMA 950 grafikkort. Maskina veier 2,4 kg.

Maskinen kom med Vista Business, la inn Kubuntu 7.10 tvert, og ALT av hardware fungerer ut av boksen, har testet det meste nå (minus modem, har ikke fasttelefon). Den er kjapp og responsiv, stabil, stilren, og solid bygd. Compiz kjører silkeglatt (inkludert video fullskjerm med xv). Standby og hibernate var smertefritt, alt kom opp som forventet etter start. Med WiFi aktivert og Bluetooth-radioen deaktivert er batteritiden i idle ca. 4 timer og 15 minutter, og ca. 3 og en halv time under vanlig bruk. Vifta starter ytterst sjelden og er svært stillegående når den er sjelden gang snurrer.

Jeg betalte 4700 kroner for herligheten på en av de større nettbutikkene. Ikke ofte jeg kommer over hardware som jeg er udelt positiv til, men denne maskina hører til unntakene:-)

Anbefales for folk som er ute etter en billig og god maskin til studiebruk, surfing eller tekstbehandling, dessuten er den egentlig kraftig nok til å håntere litt verre oppgaver som bildebehandling, moderat krevende spill, og programmering.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Bærbar som anbefales!

Innleggav houston we´w got problems » fre 29.02.2008 21:16

Mulig jeg tar feil men er ikke dette et macforum ? Men for all del det er masse bra også på pc. Har hatt flere selv men de har en tendens til å slukne hen etter tid. har nå en mac book air og er bare såååå fornøyd, men den koster ikke 5.000,-

Min erfaring med til nå ca 5 - 6 bærbare pcér er at det fortaper seg fort og blir kluss. Nå har flere i familien hatt ulike typer bærbare macer og det er en fryd selv etter flere år og innlasting av div programvare, oppdateringer osv som man jo så gjerne vil følge med på.
medlem i 194 måneder
 

Re: Bærbar som anbefales!

Innleggav TO » fre 29.02.2008 21:34

>Mulig jeg tar feil men er ikke dette et macforum ?
.............^^^^^^^ Du tar feil, løft øya og les tittelen:
Forumets hovedside ‹ Linux + Fri programvare (Linux1) ‹ Tips og triks / Favoritter
medlem i 213 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]