Dropbox + uTorrent = PERFEKT!

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Dropbox + uTorrent = PERFEKT!

Innleggav kobayashi » ons 08.04.2009 11:56

Da jeg stadig forflytter meg vekk fra min egen gode nett linje har jeg benyttet meg av "remotedesktop" for å sette i gang nedalsting hjemme. Det fungerer jo forsåvidt veldig greit, men kan være litt tungvint. For å laste ned torrents benytter jeg meg i dag av uTorrent, under innstillinger i dette programmet kan man sette opp egne valg for arkivering av filene du laster ned. I tilegg går det ann å sette opp en mappe til "Auto download". Her kommer den fiffige løsningen, hvis man da setter denne mappen til å være en mappe"My dropbox" kan man rett og slett legge torrent filer i denne hvor en du er i verden og uTorrent vil da starte nedalstingen automatisk hjemme på din egen maskin. Dette forutsetter sekvfølgelig at du har en gartis "http://www.getdropbox.com" konto som du forøvrig kan skaffe deg her. Dropbox + uTorrent = PERFEKT!
Dropbox fungerer både på Mac, linux og win.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Dropbox + uTorrent = PERFEKT!

Innleggav pølsa » ons 08.04.2009 12:08

Dette var faktisk en genial løsning som jeg aldri har tenkt på selv. Det eneste den forutsetter er at man ikke har satt torrentt-programmet til å lagre i samme mappe som torrenten

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Dropbox + uTorrent = PERFEKT!

Innleggav Greblok » tor 27.05.2010 12:34

Ganske genialt igrunn, det var en litt artig løsning.

Men du vet at du har et webgrensesnitt i både uTorrent og qBittorrent?
Med den sistnevnte fikk jeg forresten også RSS download opp og går, helt uten å måtte ty til Wine ea.
qBittorrent = uTorrent for Linux. :)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Dropbox + uTorrent = PERFEKT!

Innleggav nicho » tor 27.05.2010 13:37

Jeg er en stor usenetfan selv,

SABnzbd + sickbeard (+ streamtome + iPad) = perfekt

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]