Linux mint og sr-bank

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

Re: Linux mint og sr-bank

Innleggav 4x4 » tir 06.07.2010 10:59

Då skal eg prøve å legge inn ubuntu på lappisen og teste. For minten fekk eg ikke til (9)
medlem i 233 måneder
 

Re: Linux mint og sr-bank

Innleggav moma » tir 06.07.2010 11:20

Hei,
God ide å prøve en ren ny-installasjon selvom jeg tror at Mint 9 og Ubuntu 10.04 vil gi det samme resultat. Husk å sette opp Java slik beskrevet i tidligere post. Damn, har ikke fått oppdatert futuredesktop.org ennå. Hvordan har dere andre satt opp Java og Java-pluginnen?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Linux mint og sr-bank

Innleggav Tertitten » tir 06.07.2010 14:45

Om det er slik at dere har f.eks OpenJDK, Icedtea eller andre java versjoner/plugins installert samtidig er det beste å fjerne de, for så å legge inn Sun Java.

Om dere av en eller annen grunn ønsker flere installert samtidig må dere ihvertfall velge hvilken JVM dere skal bruke, dette velges lettest med å skrive
update-alternatives --config java
update-alternatives --config javac

Velg da sun java. Samtidig, om dere har drevet å installert/avinstallert osv JVM så kjør de to kommandoene for sikkerhetsskyld..

Husk også at noen programmer har OpenJDK som dependencies, som f.eks atunes og vil installere OpenJDK igjen så det kan være lurt uansett ved java problemer å sjekke hvilken JVM som er spesifisert, gjør dette med
update-alternatives --config java
update-alternatives --config javac og velg Sun Java.

Dette gjør alltid jeg på en ny ubuntu installasjon (husk å aktivere partner repo)
Kode: Merk alt
sudo apt-get --yes remove icedtea6* openjdk-6* && sudo apt-get --yes install sun-java6-plugin sun-java6-jre


Om Sun java allerede er installert prøv isteden
Kode: Merk alt
sudo apt-get --yes remove icedtea6* openjdk-6* && sudo apt-get --yes install  --reinstall sun-java6-plugin sun-java6-jre


alternatives for java skal så bli oppdatert av seg selv..

For meg fungerer java fint i Opera, Firefox og Chrome/Chromium, og alle nettlesere fungerer veldig bra med nettbank fra Sparebank1

Uansett, alltid ved java problemer kan ett godt råd være å sjekke hvilken JVM som er spesifisert, igjen- dette gjør du ved å skrive
update-alternatives --config java
update-alternatives --config javac og velg Sun Java.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Linux mint og sr-bank

Innleggav unbob » tir 06.07.2010 20:59

Hos meg virker BankID veldig bra for øyeblikket.
Tidligere hadde jeg problem med at det tok veldig lang tid før BankID ble lastet (flere minutt); nå tar det noen sekund.
Vet ikke om det er Java, Firefox eller BankID som som er årsaken til dette, men en endring til det bedre er det blitt uansett :-)
sparebank1 lenken til moma ser ut til å virke her (så langt jeg kommer... er ikke kunde)

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; nn-NO; rv:1.9.2.6) Gecko/20100626 SUSE/3.6.6-1.1 Firefox/3.6.6
Java(TM) Plug-in 1.6.0_20

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Linux mint og sr-bank

Innleggav 4x4 » ons 07.07.2010 1:09

Tertitten skrev:
Dette gjør alltid jeg på en ny ubuntu installasjon (husk å aktivere partner repo)
Kode: Merk alt
sudo apt-get --yes remove icedtea6* openjdk-6* && sudo apt-get --yes install sun-java6-plugin sun-java6-jre


Om Sun java allerede er installert prøv isteden
Kode: Merk alt
sudo apt-get --yes remove icedtea6* openjdk-6* && sudo apt-get --yes install  --reinstall sun-java6-plugin sun-java6-jre




Jaaaaaa, endeligt. Koden va genial, endeligt noe som virket. Nå blei du helten!

Då konvertere eg til Linux. Mangle bare ein god driver til canon printer nå, så blir dette bra greier
medlem i 233 måneder
 

Forrige

Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron