LG Optimus 2X

Har du noe lurt å dele med oss? NB. Dette er ikke et support forum.

LG Optimus 2X

Innleggav omaha » man 11.07.2011 14:18

Optimus 2X har fått en oppdatering som forbedrer problemene med lagging (spesielt i Epostklient), men den er fortsatt treg i forhold til les/skriv med ekstra minnekort (Class 6 eller 10 er å foretrekke). Laveste pris inkl frakt: 3480 kr inkl "moviestand" hos Cdon.no (KAN være lurt å bruke f.eks Elkjøp med 30 dagers retur til kr 3570).

Positivt:

- Bra spec for pris
- Fremstår som kompakt og solid (men LG selger mye crappy elektronikk).
- 8 gb Innebygd lagringsplass (noe er reservert for applikasjoner)
- Mulig å utvide med opp til 32 gb med microSDHC
- Generelt rask
- OTA oppdatering fungerte ok

Negativt:
- Forplantning av støy i medfølgende handsfree.
- Hadde tålt høyere batterikapasitet (1700 og 1800 mW erstatning finnes).
- Dårlig utvalg av tilpassede deksler/vesker++
- Google/Android generelle privacy issues.
- Gingerbread (2.3) utsatt flere ganger - nå September.
- HDMI har ikke vært plug'n play ved forsøk.
- Kan ikke slette standardapplikasjoner man ikke benytter uten å roote- som bryter garantien.
- Optimus laster applikasjoner til minnet for rask tilgang.
Det er greit når det er applikasjoner som benyttes.
Det er ugreit når det er applikasjoner som man aldri benytter.

Ok erstatningsapplikasjoner (om rettigheter er akseptable må den enkelte avgjøre selv):
- Swiftkey X beta tastatur
- Go SMS pro (SMS)
- Go Contacts (Kontakter)
- Go Launcher (starskjerm++)
- Go Taskmanager
- Go calendar widget
- Battery solo widget

Krybber m/u plass til xtra batteri og ekstra strømforsyning slik at den kan benyttes med sync mens den lader fra strømnettet):
http://cdon.no/elektronikk/kidigi_lg_op ... e-14487386
http://www.iutstyr.no/index.php?main_pa ... 432eddb261

Med siste oppdatering og litt trimming fungerer Optimus langt bedre enn hva den gjorde rett fra boksen. Men den vil ha godt av Gingerbread og at det gjøres noe med standardapplikasjoner + autostart av disse.
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav Brakkvatn » man 11.07.2011 16:40

Hei omaha!

Jeg har samme mobil, og noen negative ting jeg har oppdaga er at kalenderen ikke kan begynne ukene på mandag og generell dårlig oversetting til bokmål. Go Launcher er kjempefin erstatning for hjemmeskjermen, og jeg bruker tastaturet Gingerbread, for det har æ, ø og å. Det opprinnelige tastaturet til LG har ikke disse bokstavene, noe som er fantastisk dårlig. Har Swiftkey X beta tastatur støtte for å "dytte" mobilen slik at pekeren flytter på seg? Det var noe jeg likte med LG sitt tastatur.

Ellers anbefaler jeg Radiopt traffic monitor, som forteller deg hvor mye datatrafikk en bruker per dag/måned osv. tommel opp!

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » man 11.07.2011 17:40

Swiftkey X beta har støtte for "dytting" ja. Oversettelser har jeg ikke ettergått, så jeg tar ditt ord for det. Skal du ha Mandag som første ukedag må du nok trolig installere programvaren på en windowspc og endre det i kalenderfunksjonen der. Skal ta en titt på Gingerbread-tastaturet.
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav Brakkvatn » tor 21.07.2011 11:01

La inn Swiftkey X beta, gratisversjonen, og den maser litt for mye om å kjøpe hele når man skal skrive melding. Jeg har fått sånn masemelding opp en to-tre ganger så langt. Litt kjedelig at tastaturet skal være så "forstyrrende". Men ellers fungerer det kjempebra.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » tor 21.07.2011 19:46

Om du gidder tjaset med å registrere deg på Amazon kan du laste ned fullversjonen gratis det neste halve døgnet. Jeg står over.

http://www.engadget.com/2011/07/21/swif ... ft-or-pay/

Byttet til GO keyboard som er helt ok synes jeg.

Mht Optimus 2X er jeg styrket i min oppfatning om at logikken i hvilke applikasjoner LG mener skal kjøre i bakgrunnen er helt på jordet. Jeg mener bestemt at det er dette som er årsak til "lagging".

Mht minnekort skal jeg la det jeg har (Class 4 tror jeg) gå i arv til fæmily med ZTE og bytte til et Class 10 kort. Skriv/slett er alt for tregt.

Nordic droid ser ut til over tid å reservere vesentlig mer lagringsplass enn kartmengden tilsier, så jeg tror jeg må krype til korset og anskaffe Viewranger til topokart.
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav Brakkvatn » tor 21.07.2011 23:16

Har du vurdert å legge inn "vanilla" android? Jeg fikk tips om det, men har ikke prøvd sjøl. Husker ei heller hva nettsiden til dette var. Hvis du eller noen prøver det på 2Xen så vil jeg gjerne høre hvordan det går.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » lør 23.07.2011 17:16

Jeg har tenkt å avvente LG's Ginger oppdatering så jeg hverken anbefaler eller fraråder. Garantien ryker når du rooter.

Cyanogen sies å fungere bra på 2X (2 mnd siden - forbedringer siden den tid:
http://www.youtube.com/watch?v=UdK-VIJ-BZQ

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/LG_Optimus_2X:_Rooting
http://www.droidnytt.no/forum/tutorials ... x-lg-p990/
http://www.youtube.com/watch?v=fxMnnarHaOU

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/LG_Opt ... yanogenMod
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » ons 27.07.2011 22:26

Utrulling av Ginger til den amerikanske utgaven (G2X) begynte for et par dager siden ser det ut til. Dermed er det nok grunn til å tro at det omsider skjer noe snart her også...

(Xperia X10 får også Ginger i disse dager).
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav Brakkvatn » lør 20.08.2011 12:16

Rett før jeg la inn CyanogenMod i dag, men så oppdaget jeg at det har kommet oppdatering! Laster ned nå! :)

Oppdatert: Virker som om det kun oppdaterer til versjon 2.2.2

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » lør 20.08.2011 14:34

Det er sikkert den som kom 9 August du har funnet (2.2.2 - LGP990-V10D). De oppdaterer ca 1 gang pr mnd, og forhåpentligvis er det Ginger som kommer i begynnelsen av sept.

Mobilen er nå tilsynelatende er kvitt det aller meste av softwarerelatert smågrums slik at "lag" unngås i de fleste tilfeller. Men den laster fortsatt inn apps jeg ikke ser helt poenget i at den laster.
Det er uansett ikke nok til at jeg bytter til Cyanogenmod foreløpig.

F-secure stjeler litt minne, men ikke brysomt mye. Mobilen kan "lagge" litt når F-secure scanner. KAN lønne seg å slå Optimus helt av en og annen gang innimellom - det ser ut som om det bidrar til å holde den frisk.

Har vært på fjellet og testet den litt mht gps/navigasjon i ferien. Tar litt tid før den låser på satellittene, men ellers faktisk ganske ok til mitt bruk.

Nordic droid sliter fortsatt med lagringsplassen + kartverkets policy (max 10.000 tiles/døgn + max 14 dager), så jeg kan nok ikke bruke den slik jeg ønsker. Er ikke om å gjøre med "sorte hull" i kartdekningen.
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav Brakkvatn » tor 01.09.2011 13:37

Jeg la inn Cyanogenmod7 experimental på LGen min. Den er meget ustabil, men føles mye raskere enn LG sin egen.

Vet du om jeg får lagt inn LG gingerbread når det kommer, eller er jeg fortapt nå? :D

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » tor 01.09.2011 14:27

Jeg regner med at du har fulgt prosedyren og tatt backup før du byttet rom, og i såfall skulle det vel være greit. Hvis ikke - spørs det om du KAN ha et problem.

Jeg har ikke brydd meg om å sette meg inn i dette fordi mobilen strengt tatt fungerer bra nok slik den er - i påvente av Ginger. Cyanogen og XDA har vel brukbare wikis - som tar for seg "restore" av original rom.
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav Brakkvatn » fre 16.09.2011 16:17

Vet du når 2.3 er planlagt å komme ut?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav omaha » fre 16.09.2011 18:55

VET gjør jeg nok ikke. Ginger er ute for G2X i USA, og den er tilnærmet identisk med 2X.

Men det er en del som påstår de har fått bekreftet fra LG support at Ginger kommer innen september er omme. Dette kommer fra flere europeiske land. LG selv sier at de ruller ut så snart de kan "avhengig av mobiloperatørenes spesielle behov". Så om de holder det de lover er det en uke eller til det blir tilgjengelig her.

Ganske fordelaktig for LG om de ruller ut oppdateringer i høvelig tid. Det er et salgsargument - og ikke helt uten betydning.
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Optimus 2X

Innleggav leneblom » man 10.10.2011 14:10

Hva synes dere om denne mobilen? Jeg planlegger å kjøpe den og trenger noen erfaringer... ;)
medlem i 149 måneder
 

Neste

Returner til Tips og triks / Favoritter



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]