Nyhestkilde

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Nyhestkilde

Innleggav Beate » man 13.09.2004 14:42

Linux1.no presenteres slik øverst på nettleseren min: "Linux1.no:: En nyhestkilde for open source-miljøet i Norge."
Hallo! Det staves "nyhetskilde", ikke "nyhestkilde". Og foresten; "open source" på norsk er "åpen kildekode".
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Fivel » man 13.09.2004 14:44

Jammen.... nyhester er jo ålreite dyr ?! ;)


-Five|

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Nyhestkilde

Innleggav (m) » man 13.09.2004 15:19

Beate skrev:Og foresten; "open source" på norsk er "åpen kildekode".


Dette har forresten - med to R'er ;) - vært diskutert før.. Uten at man ble helt enig om noe.
medlem i 231 måneder
 

takk

Innleggav ak » man 13.09.2004 16:57

Argh... takk for at du paapekte det.

Det er faktisk ikke saa lett aa se, for det kommer bare feil paa noen sider og taskbaren min er for liten til at det synes. Grep fant ihvertfall ingenting, jeg maa vel soeke litt rundt i databasen ved anledning.

Open Source: hiv deg gjerne inn i debatten, men foreloepig er jeg ikke overbevist om at den ordrette oversettelsen er dekkende. Jo mere jeg tenker paa det, jo galere blir det. Sist jeg diskuterte det med en bekjent var konklusjonen at "Open Source" egentlig er et meningsloest uttrykk, siden kildekode alltid er aapen. "Open Software" eller "With Source" gir mere mening :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: takk

Innleggav Fivel » man 13.09.2004 17:24

ak skrev:Det er faktisk ikke saa lett aa se, for det kommer bare feil paa noen sider og taskbaren min er for liten til at det synes. Grep fant ihvertfall ingenting, jeg maa vel soeke litt rundt i databasen ved anledning.
)


Five| fikset det 2 mintter etter at Beate påpekte det ;)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]