Hvordan vil html sidene se ut i de forskjellige webleserne?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Hvordan vil html sidene se ut i de forskjellige webleserne?

Innleggav marxleni » lør 09.10.2004 22:23

Hvordan vil det se ut i Opera, Netscape, konqueror, Mozilla osv, dersom man lager en hjemmeside med OpenOffice Writer?
La oss spessifikt gå i bunn her, å la oss ikke blande inn html eller skripts i denne diskusjonen, ville jeg det så skulle jeg ha sagt det. :shock: Var det dette det bilde ga utrykk for? Vel, nå ja, men det sitter nok noen der ute å lurer nettop på dette, la oss for en gang skyld få et tilnærmet grafisk svar. :roll:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 14:29, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav ak » lør 09.10.2004 23:23

Du kan desverre ikke ha denne diskusjonen uten å blande inn HTML. Hvordan ting ser ut i forskjellige browsere er nemlig avhengig av hvordan browsere tolker den samme HTML koden.

Hvis sidene er enkle tror jeg ikke du vil se nevneverdig forskjell, det eneste er at du kanskje må spesifisere bakgrunnsfarger etc. for siden eksplisitt. Det som skaper problemer er ulovlige tagger som er svært utbredt. F.eks. kan du ikke diktere høyden på en tabell, men mange sider (slik som Linux1.no) gjør nettopp dette, og flere av verktøyene legger opp til at dette er mulig. Det er generelt en misforståelse at HTML skal diktere nøyaktig hvordan siden skal se ut.

XHTML og CSS er veien å gå hvis du vil ha kontroll over hvordan siden vises, men det tror jeg ikke du får til i noen av de grafiske verktøyene jeg har vært borti.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere