Vi savner grafiske bildeforklaringer som hjelp i linux

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Vi savner grafiske bildeforklaringer som hjelp i linux

Innleggav marxleni » fre 15.10.2004 2:08

Ja, vi gir et tips til Linux1.no
Hvorfor kan ikke folk med brukbare Linux-kunskaper lage pedagogiske bildeforklaringer med tekst av ulike brukeprogrammer, det være seg koffice eller noe så enkelt som kmail, osv. Dere kan så lage et register av alle bidrag som kommer inn med link. Det bør også være mulig å ha en database over ferdige bidrag, slik at ikke andre gjør dobbelt arbeid. Dette mener jeg er av stor betydelse for nye brukere som vil raskt komme igang med diverse programmer. Man vil med dette ha muligheten til å oppdage svært raskt hvor fleksibelt og enkelt Linux egentlig er. For det er ofte slik at i de fleste tilfellene der windowsbrukere blir opplyst om dette fantastiske systemet, ja de tror fortsatt at Linux er noe svært vanskelig å bruke, forstå, ja at dette er et system for de viderekomne! Mulighetene for å vri disse overdrevne missforståelsene over til den virkelige verden ligger ofte på den Norske hjelpen. Men hjelpen bør også være så pedagogisk tilrettelagt som mulig for de nye. Linuxhjelpen er derfor svært viktig for at Linux skal få den spredningen det fortjener, også her i Norge.

Vi utnytter oss av denne åpne kildekode helt gratis, vi bør gi noe tilbake, og her finnes det utømmelige muligheter.

Leira linuxforening.
:wink:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 13:49, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

nyheter, ikke dokumentasjon

Innleggav ak » fre 15.10.2004 3:58

Hei, jeg må be deg om å bruke litt mere beskrivende overskrifter, for at vi skal kunne resirkulere kunskapen som samles i dette forumet er det viktig at folk kan finne frem til ting som det allerede er blitt spurt om. Når man søker etter ting er det som regel overskriftene man leser for å sjekke om det er relevant. Jeg ville f.eks skrive "Samle linker til veiledninger?"

På sett og vis har vi allerede startet noe slikt:
http://linux1.no/modules.php?op=modload ... link&cid=3

Ellers man kan brukes "Tips og triks" forumet, så lenge overskriften er god nok vil folk klare å finne frem der også.

Med tid og stunder kan Linux1.no kanskje dekke noe sånt på en mere tilfredsstillende måte, eller vi får til et tettere samarbeid med Linuxguiden.no, men jeg tror at i tiden fremover bør kreftene brukes på
http://www.linuxguiden.no
eller
http://www.tnldp.org
for ting som er av det tidløse slaget (HCL prøver vi å bygge opp her) eller interaktiv support.

Hvis noen melder seg frivillig til å sette opp og vedlikeholde noe annet (evt. kan vi utvide Web-lenker med sub-kategorier) send meg en privat melding :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Linuxvegvisaren

Innleggav korsi » fre 15.10.2004 10:22

Hei

Vi har også linuxvegvisaren som er ei side for nye linuxbrukarar. Her kan ein også hjelpe til med innhald.

Det er folk i skulelinuxmiljøet som har drege denne sida i gang. Dei er sikkert glade for hjelp.
medlem i 234 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron