Linux på X-box og PS2

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Linux på X-box og PS2

Innleggav phunk » tor 11.11.2004 11:50

Tenk å kunne kjøre Linux på en spillekonsoll.
Det er ganske spessiellt da =)
Jeg lurte simpelt hen på om nopen av dere har vert borti dette og eventuellt kan fortelle meg hvor bra dette eventuellt fungerer.

Her er en link til en playstation cluster http://arrakis.ncsa.uiuc.edu/ps2/cluster.php og en X-box cluster http://www.anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2271&p=1.

X-box er uten tvil greiest å kjøre linux på, ettersom man slipper å kjøpe harddisk og linux for X-box, men en X-box eier jeg jo selfølgelig ikke.
Det er litt verre med Playstation 2, der man må kjøpe et sett bestående av nettverkskort, harddisk, tastatur, mus og en CD med Linux-for-ps2.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav (m) » tor 11.11.2004 12:11

medlem i 231 måneder
 

Innleggav smacmac » søn 05.06.2005 20:53

Går det ann å kjøre linux på playstation med mac og uten en PC med linux/windows?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ak » søn 05.06.2005 21:33

Går det ann å kjøre linux på playstation med mac og uten en PC med linux/windows?
Yap, du trenger ikke Mac heller. Både Playstation 2 og Xbox blir som frittstående maskiner når de er satt opp. Playstation 2 krever at du kjøpet er Linux kit, ellers får du ikke koblet til nettverk og harddisk.

Naboen min kjørte Linux på sin Xbox. Den hadde innebygget 120Gb harddisk og fungerte meget bra til spill, se DivX o.l.

Men er det ikke enklere å kjøpe en brukt P3 700Mhz maskin med et Geforce 3 kort? Største ulempen med Xboxen er at den faktisk bråker en del, mere enn tilsvarende PC. Fordelen er selvfølgelig at man får dem rimelig billig.
Sist endret av ak den søn 05.06.2005 21:34, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav axentrix » søn 05.06.2005 21:34

smacmac skrev:Går det ann å kjøre linux på playstation med mac og uten en PC med linux/windows?

Kan jo alltids boote en live-cd linux for ppc da..

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav smacmac » man 06.06.2005 14:14

axentrix skrev:
smacmac skrev:Går det ann å kjøre linux på playstation med mac og uten en PC med linux/windows?

Kan jo alltids boote en live-cd linux for ppc da..


Kan jeg gjøre det med yellowdog og så bruke USB tastatur og mus?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]