Spill

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Spill

Innleggav phunk » ons 17.11.2004 18:40

Hvilke spill liker dere å spille på Linux?
Da mener jeg GPL og dem man kjøper i butikken.

Jeg har for min del helt dilla på armagetron, men spiller selfølgelig Quake 3 når jeg får tid til det.

Jeg har foresten aldrig prøvd cedega og kunne tenke meg noe skikkelig, seriøs tilbakemelding om hvordan Cedega oppfører seg.
Støtte for spill osv.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav duap » ons 17.11.2004 19:00

Ettersom jeg spilte mye Super Mario Bros 1 i mine yngre dager blir jeg svært nostalgisk når jeg spiller Supertux. :D
medlem i 232 måneder
 

Innleggav signed » fre 09.09.2005 21:07

Spelte ikkje stort med linux før begynnelsen av denne veka, fant ein flight sim (http://www.flightgear.org) som var veldig bra. Jaffal syns eg det, kan etter det eg har lest bruke scenery og fly fra MS flightsim 2004 og, juhuu. hehe. men så e eg litt fly sim nørd då. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav jtopland » fre 09.09.2005 22:39

Hvis jeg spiller er det på Playstation. For det meste da GTA:San Andreas, FFX eller Tekken 5. Hvis det er pc-spill er det dos- eller snes-spill. Bruker DosBox- og Zsnes-emulatorene. De er _svært_ bra!

Anbefaler også Scumm-VM. Det gjøre det mulig å spille spill som Maniac Mansion, Zak McKracken, Monkey Island, m.m.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jaboua » lør 10.09.2005 11:31

Selv liker jeg cube (cubeengine.com), det er moro, og trenger ikke mye ressurser.

Nexuiz ser også grei ut, men sist gang jeg prøvde det (andre PCen med ati radeon 7000, nå har jeg nvidia) lagga det noe så sinnsykt at jeg la det til side inntil videre... Finnes på nexuiz.com

PPRacer er også moro, en versjon av tuxracer forbedret til å for eksempel støtte flere oppløsninger (800x600 ser litt kornete ut på store skjermer...!). Nå håper jeg bare på at de legger inn multiplayer over nett el. ;). Finnes på http://projects.planetpenguin.de/racer/

SuperTux er genialt og moro, runna det en gang før på den forrige boksen, døgn med moro!

XEvil var det første spillet jeg la inn selv på den forrige PCen etter å ha lagt inn linux (av de spillene som ikke fulgte med), og er også et moro spill. Støtte for nettverk, så mange AIer du orker ol. Fåes gratis fra xevil.com

Glob2 er også moro, men det er en stund siden sist jeg spilte det... Internett multiplayer og! I motsetning til warcraft ol. finner disse tyggis-lignende amøbene selv ut hvor de skal ved hjelp av forskjellige flagg du setter opp rundt om kring, og at man ansetter dem i bygniner. Finnes på ysagoon.com/glob2

Clanbomber er også moro, men AIene er litt for gode for meg...

Det var et annet moro spill ogsp, hvis navn jeg ikke husker, hvor man skulle ha 2 fly, rødt (Red Baron) og blått (Blue Baron), og prøve å beseire hverandre ved bombing og skyting blant luftskip og kanoner... 2d-spill, noen som vet hva jeg tenker på?

...også videre, men det var ihvertfall favorittene
medlem i 231 måneder
 

Innleggav olear » lør 10.09.2005 14:50

Spiller ikke lengre, men når jeg spillte så gikk det for det meste i NWN, UT, Neverball, FreeCIV, Frozen Bubble, Armagetron. Sikkert flere, men dem har jeg glemt.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav KloA » søn 23.10.2005 16:57

blir som oftest wow via cedega på meg =) og det funker glimrende ;)
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Mathias » fre 28.10.2005 14:18

Jeg spiller det meste av ID-software på linuxboksen min...Q3, Q4, Doom osv..også er jo ASCII-Jump<3 moromst, samme med pinguinraver og forzen bubble. Men når alt kommer til alt spiller jeg ikke direkte mye. Var ikke derfor jeg installerte linux eller...hadde ikke noe behov for å spille, men er jo morsomt å kjøre spill native da:-D

Finnes det noen pen guide for cedega på nett eller? Prøvde å kjøre HL1 med wine, det gikk *ikke* bra.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav KloA » fre 28.10.2005 16:40

tja, communitysidene til transgaming er bra (http://www.transgaming.org)
medlem i 221 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]