Noen tanker og spørsmål om linux1.no

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Noen tanker og spørsmål om linux1.no

Innleggav trondd » ons 13.07.2005 15:39

Hei! Har et par synspunkter til linux1.no:
    1. Er det noen mulighet til å validere innlegg før de legges inn? Enkelte avslutter ikke taggene sine skikkelig, noe som fører til at resten av sida f.eks. får fet skrifttype.
    2. Mange skriver sin egen blogg et annet sted enn på linux1.no. Vet du om et der mulighet i drupal for å kombinere interne blogger og eksterne feed'er (atom, rss etc)?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ak » fre 12.08.2005 17:51

Hei, har vært på ferie, derfor har det tatt noe tid.

1) Ja, det er preview-modus på samtlige, både i phpBB og Drupal. Folk som ikke har admin-rettigheter må få innleggene sine godkjent av en (av 6) admins før de eventuelt havner på forsiden. I forumet er det fritt frem.

Jeg har vært rimelig slapp (med vilje) når det gjelder å oppnevne admins, ikke alle sjekker eller deltar like mye. Du er en av to som antageligvis får tilbud om admin når jeg er ferdig med ferien, så da kan du hjelpe til :) Admin er et er litt flytende privilegium, jeg satser på å ha 5-10 til en hver tid, så man skal ikke ta det så tungt dersom man blir fratatt det fordi man ikke er aktiv. No hard feelings, kan fort komme tilbake senere.

2) Drupal har noen integrasjonsmuligheter når det gjelder blog. Disse ble dog slått av etter at en alvorlig feil ble oppdaget for ikke så lenge siden. Jobber med å få siden over 4.6.2 eller 4.7, da vil dette bli vurdert igjen. Har ikke vært så veldig etterspurt, har fungerte greit som det er også (helt av seg selv), ved at personlige meninger har havnet i blog og generelle nyheter legges inn som artikler.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron