Gratis bra sted å hoste web side ?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Gratis bra sted å hoste web side ?

Innleggav ReSoil » man 18.07.2005 13:28

Jeg trenger et gratis webhosting sted som støtter ftp og html, det er det eneste jeg trenger, er det noen som har forslag ?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav LuiGi » man 18.07.2005 18:23

home.no , det er noe dritt, men det funker så lenge du husker ditt passord og brukernavn :P

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav phunk » tir 19.07.2005 16:45

Sjekk med din ISP om du har mulighet for gratis hosting hos dem. Telehor gir for eks. 50MB+ til sine kunder.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ReSoil » tir 19.07.2005 17:01

Ojsan får jeg gratis webhosting oss telenor, takke.

Nå har jeg oppdatert hjemmesiden min :D : http://www.home.no/h4xzor

Denne gangen har jeg copy/pasta litt html fra en guide men det er ikke den mest fansie siden det ser dere med en gang (hehe)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav eh22 » tir 19.07.2005 20:20

Du.. :lol: Ikke for å være stygg. -Men jeg ville råde deg til å holde deg til norsk språk, inntil du lærer deg engelsk. Virker bare skikkelig amatørmessig og useriøst, når bare ca. hvert 6. ord på siden din er skrevet riktig.

Kanskje du kan få noen til å hjelpe deg til å skrive det på engelsk? :) Uansett, bare et råd fra min side. -Men jeg tror du vil lykkes bedre på norsk ihvertfall, dersom engelsken ikke rettes opp drastisk.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav phunk » tir 19.07.2005 20:47

lag deg heller en hyggelig hjemmeside (på norsk) med tips til kjekke ting du liker og liknende. Det er jo kult å lage guider og denslags, men det finnes hundrevis av sider om CS cheating og IRC vandalisme fra før. Lær deg å skrive skikkelig HTML og skriv en guide til det etterpå, det er mye mer relevant. Du kan lage en liste over 50 fager i HEX verdi for eks. mange som har bruk for det. Ingen vits å bite over hele kaka med en gang. Lykke til og bra initiativ foresten =)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ReSoil » tir 19.07.2005 21:12

ja jeg fikk 3 i engelsk av en grunn ser jeg :lol:

Ok jeg kjerdet meg hveldig når jeg lagdet den siden og da ble det ikke særlig bra med svart oh hvit farge og noen firkanter med linker i, det er ikke det beste jeg hadde gjort men ville bare teste det nye tastaturet mitt er litt stolt bare at jeg synes det var lit overpriset over alt.

Jeg skal begyne med å lage en bedre side med litt bedre farger og andre temaer en cheating og "hacking"

Det kommer aldri til å bli en populær hjemmeside akkurat men jag har tenkt å lage en lingnende side som dette når den tid kommer og hoste et websted slik at jeg får en "ekte" link som http://www.dataavisen.no eller noe slikt.

Kjøpte foresten Logitech Dinovo (ikke med blåtann) 1500. er det værd det, tror ikke det men det var jo rått bra tastatur http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... ENTID=9575

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav eh22 » tir 19.07.2005 22:44

Er jo en bra start å begynne med en side laget med en WYSIWYG editor, som f.eks. OpenOffice.org. -Kan jo ta en titt på familiesiden min: http://home.c2i.net/nina_rune/

-Så kan du legge til mer fancy effekter etterpå, når du finner ut hvordan konkrete ting skal gjøres, med hjelp av editorer som f.eks. Quanta+, Bluefish eller Scream. Dette har ihvertfall fungert veldig godt for meg, og gjør at du i første omgang kan fokusere mer på innholdet. Og i andre omgang konsentrere deg om å legge til finesser, etterhvert som du får lyst til det. Dessuten gjør jo WYSIWYG editorene det veldig lett å endre på, og oppdatere, tekst-innholdet, uten å måtte lete deg frem i html-koden. 8)
For når alt kommer til alt, så er det jo ok å ha en lett-stelt hjemmeside, slik at du kan holde innholdet up to date, uten å bruke alt du har av fritid på det.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]