bank, telefon, ADSL vilken billigast och bäst?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

bank, telefon, ADSL vilken billigast och bäst?

Innleggav jasplund » tir 26.07.2005 13:44

Hej Jag tänkte flytta till Norge till hösten och har lite praktiska funderingar.

Är det någon bank som är att föredra? Jag har ingen ms win licens så det är ett måste att internetadressen funkar bra med linux (kör ubuntu och firefox som webläsare).

Jag undrar också om mobilabonnemang. Jag är intresserat av ett kontantkort. Alltså att jag inte betalar per månad utan betalar i förskott. Vilken är bäst och billigast.

Slutligen ADSL och telefoni. Vilka ADSL leverantörer är bra och billiga och funkar bra med linux?

Jag kikade på http://www.nextgentel.no/. Någon som prövat
Funderar på deras tjänst med ip-telefoni och ADSL (http://www.nextgentel.no/privat/produkter/nexthome/) funkar det bra?

Annars vilka är bäst på fasttelefoni?


Tack tack

Johan
medlem i 224 måneder
 

Innleggav smacmac » tir 26.07.2005 14:11

Jeg kan ikke gi deg mange svar, men noextras.no har i hvertfall ganske bra mobilabonnement.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ak » tir 26.07.2005 14:27

Har gode erfaringer med to svensker, Tele2 og Skandiabanken.

Når det gjelder internett så er jeg veldig fornøyd med Nextgentel, men jeg har hørt mye dårlig om kundestøtten deres fra andre. Etter at linjen kom opp har vi dog hatt veldig lite problemer. Har ikke prøvd deres IP-telefoni løsning, men det er antageligvis ikke så dumt.

ADSL-leverandør er ikke så nøye så lenge du får en router med Ethernet-grensesnitt. Hvis løsningen krever at du installerer PPPoE på PCen eller at ADSL-modemet kobles til USB-porten bør du heller kjøpe en router selv (snakk med dem om det når du bestiller).

Hvis du får trådløs router så pass på at du har et trådløst kort som fungerer med Linux.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]