Skriver som ikke skriver ut.

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Skriver som ikke skriver ut.

Innleggav noja » tir 13.09.2005 12:34

Sliter med en Canon iR2270 nettverksskriver her. Får tak i skriveren både via ping og port 80 (webgrensesnittet), men den vil ikke skrive ut. Prøver telnet til port 9100 (RAW), men får ikke koblet til. Har også portscanna skriveren og kan bare se at port 80 og 9002 er åpene. Fra webgrensesnittet kan jeg se at bruking av RAW er aktivert og jeg kan ikke se noe konfigurasjon for hvem port den skal bruke. Noen som har noen tips? Har ikke manualen her.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ak » tir 13.09.2005 21:06

9002 er en dynamisk id sak, kjenner ikke så veldig godt til den, men erstatter ikke 9100.

Canon bruker en eller annen spesiell capt-greie, fant Linux-drivere på den tyske hjemmesiden, men de var for Red Hat 7.2 og lignende (selv om de ble utgitt på websiden i juli i år).

Jeg ville kanskje prøvd å bruke en Windows maskin som printer spooler (PostScript). De fleste distribusjoner har grafisk brukergrensesnitt for å koble seg til Windows-printere.

Du kan også høre med Canon support om det er mulig å gjøre noe for å kunne bruke TCP 9100, manualen ligger sikkert også på nettet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav noja » tor 26.01.2006 11:50

Ringte canon support, men de hadde ingen gode idéer. Så skriveren gikk rett i søppla.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]