Informasjon -> dokumentasjon -> brukervennlighet ?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Innleggav ak » ons 11.01.2006 20:39

Tror ikke trafikk vil vaere noe stort problem, spesielt om dette er rettet mot Norge. Men man boer nok ha mere enn 4mbps for at det skal oppleves som kjapt likevel.

Kunne vaert behjelpelig med aa hoste noe slikt, men det er begrenset hvor mye tilgang jeg kan gi, det meste maatte gaa gjennom et web-interface. Kunne ogsaa vaert en del av Linux1, men om en eller flere ildsjeler tar tak i dette er det jo forstaaelig om de vil ha full kontroll selv.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav KloA » ons 11.01.2006 21:09

tenkte ikke å kjøre det hjemmefra altså, har et par-tre webhotell-kontoer som brukes lite, men de har begrenset trafikk pr. måned .. men det er vel en del GB før det sier stopp ;)
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ak » ons 11.01.2006 21:33

Ja, sjelden det egentlig blir noe problem.

Eventuelt, hvis du naermer deg grensen, kan du sende en zip-fil med de store filene (saa sant de er rimelige) til meg, saa kan jeg legge de et sted og du linke til dem.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav KloA » ons 11.01.2006 23:08

høres bra ut, men full kontroll er vel ikke så viktig ? det er jo litt fint å samkjøre en del linux-ressurser (f.eks linux1 og denne tingen) , om det hadde vært mulig med en slags web-styrt modul (finnes vel kanskje noe slikt i drupal allerede?) og oppnevne noen som admin for den delen av siden (deg selv f.eks)

en annen ting : den der flash-greia er ikke i portage =\ *surk* så må finne noe annet.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ak » tor 12.01.2006 0:31

Du klarer fint å kompilere den selv om den ikke er i Portage, en av hovedårsakene til at jeg bruker Gentoo er at det er så lett å kompilere ting (all koden ligger jo der allerede, slipper å jakte på -dev pakker).

Meg som admin er nok ikke så bra, jeg har alt for mye å gjøre allerede :( Bruker 2 timer om dagen på kjeppjage Mac1 folk (med widgets som laster siden annethvert sekund, kontinuerlig), og det er bare toppen av isfjellet. Men kan godt hjelpe til med hosting, (og personen kan alltids flytte siden senere, hvis han/hun vil).

Redigerer litt til:
Er relativt generøs når det gjelder å dele ut admin-rettigheter, men folk slutter ofte å bidra etter kort tid. Det må derfor være noen som brenner for å få dette opp å gå.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav MrKane » tor 12.01.2006 10:02

ak skrev:Redigerer litt til:
Er relativt generøs når det gjelder å dele ut admin-rettigheter, men folk slutter ofte å bidra etter kort tid. Det må derfor være noen som brenner for å få dette opp å gå.


Jeg har begynt å engasjere meg litt i dette i en annen sammenheng. Om jeg "brenner" er en annen sak :-) Saker kan gå litt seint ettersom dette ikke er min eneste aktivitet.

Jeg skal se om jeg ikke kan lage en liten sak i løpet av et par uker. Da kan vi få et inntrykk av størrelse og hvodan de kan legges ut. Neste uker er jeg på jobreise og har dermed ikke all verdens mulighet.

cu / birger....

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Forrige

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron