Trenger alternativ til Bluefish i Windows.

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Trenger alternativ til Bluefish i Windows.

Innleggav sturla » ons 04.01.2006 23:13

Ok, går litt motsatt vei her. Jeg trenger alternativer til et Linux program i Windows. Dette fordi jeg må jobbe i Windows på jobben :-( Programmet er Bluefish (elsker det programmet).

Programmene må være frie.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav dexx » tor 05.01.2006 0:06

Programmers Notepad er ikke noe direkte versjon av Bluesifh til Windows, men det er derimot en flott editor som highlighter de fleste typer kode.

http://pnotepad.org/
medlem i 235 måneder
 

Innleggav madmate » tor 05.01.2006 0:23

eller alternativt bluefish under cygwin: http://bfwiki.tellefsen.net/index.php?p ... nderCygwin
medlem i 232 måneder
 

Innleggav sturla » tor 05.01.2006 1:28

Har søkt heftig på nettet nå, men finner ikke noe som kan sammenlikes med Bluefish, som jeg synes er genial. (screem og quanta eller hva de nå heter, er sikert gode de også).

Å kjøre Bluefish gjennom cygwin tror jeg at jeg dropper for nå. Gidder ikke bruke for lang tid på den jobb pc'en.

Men de må da finnes en html hjelper for windows? Da helst som fri programvare selvfølgelig.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav olear » tor 05.01.2006 1:36

Bluefish er et ok program, men hva er du du savner i andre editorer? Bluefish er jo bare en standard editor med syntax og andre fornufitge/ufornuftige funksjoner.

Nå bruker jeg ikke Windows selv, men de jeg kjenner som gjør det sverger til Crimson Editor eller nPad.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav høggern » tor 05.01.2006 10:02

Du kan jo prøve NVU. Den fungerer for Linux og Windows
medlem i 234 måneder
 

Re: Trenger alternativ til Bluefish i Windows.

Innleggav knuttern » tor 05.01.2006 15:45

sturla skrev:Ok, går litt motsatt vei her. Jeg trenger alternativer til et Linux program i Windows. Dette fordi jeg må jobbe i Windows på jobben :-( Programmet er Bluefish (elsker det programmet).

Programmene må være frie.



Fri og fri. HTML-kit er vel gratis men ikke fri... Den har plugin's som gir støtte til det du ønsker.

Hilsen Knuttern.
medlem i 229 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron