Anbefalinger av phpbb mods?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Anbefalinger av phpbb mods?

Innleggav Jon » man 09.01.2006 21:35

Hei, jeg har akkurat satt opp et phpbb forum og lurer på om noen har tips til noen smarte mods? Tenker da på antispam, sikkerhet, etc.

Forumet er lite og skal være for ca. 100 personer.

Har vært å kikka på modsa på phpbb.com, men det er sikkert noen her som har erfaring.

Dette forumet er jo phpbb.

Har foresten lagt merke til at mac1 automatisk (?) disabler spam-opprettede brukere.

Litt knotete forklart, men dere skjønner sikkert :)

Edit: Kom på en ting til, dette forumet blir hostet på server disponert av ntnu og det er ikke aktuelt å kjøpe domene. Så er det noen som vet om en gratis forwarding tjeneste med cloaka url? Har forsøkt med moo.no, men url-cloakinga fungerer ikke av en eller annen grunn.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav ak » tir 10.01.2006 7:53

Færrest mulig mods (modifications) spør du meg. Derfor ingen attachments eller quick-reply og sånt på disse sidene.

Du får et vanvittig problem når du må oppgradere på grunn av en sikkerhetsfeil i selve phpBB, og ikke alle mods har blitt oppgradert samtidig. Tvert i mot, det ligger i sakens natur at mods'ene som regel ligger noe uker på etterskudd (akkurat som drupal<->phpbb modulen min). En del mods gjør at siden fortsatt vil fungere uten at mod'sene er installert, men brukere og sånn venner seg veldig fort til det man gir dem.

Årsaken til at spam-botter etc blir lurt på mac1/linux1 er at alle kontoer som opprettes gjennom phpBB automatisk er deaktiverte. Vi kunne like godt slått dette av fullstendig, men det er greit å samle litt informasjon (ip-adresser) om fienden ;)

De som registreres gjennom Drupal aktiveres, men robotene er selvfølgelig spesialiserte på en type sider og klarer derfor ikke både å registerere seg i Drupal og deretter hoppe over i phpBB. Jeg venter dog på den første spambotten for Drupal.

En ting jeg absolutt anbefaler, men det gjelder ikke deg så mye, er å installere mod_security. Dette er en Apache-modul, så man må ha kontroll over serveren.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Jon » tir 10.01.2006 18:11

Tusentakk for svar, da ble jeg en del klokere.

Forwardingen er foresten ordnet nå (takk til DiESELMuSA) :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav EvenHolthe » tir 10.01.2006 18:38

np ;)
medlem i 229 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere