InTel versus AMD ?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

InTel versus AMD ?

Innleggav Ogger » fre 21.07.2006 9:11

hei :)

dette er nok en tema som har vært diskutert før :P , men er interessert å vite hva folk mener om saken jeg da .

hva mener folk er best av intel å amd når man bruker linux eller mener dere at de ikke har noe å si ?

mulig dette er en dum post , men jeg tar sjangsen jeg :P:)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

AMD RULER!!!

Innleggav Mithrandir » fre 21.07.2006 11:24

Jeg må si at jeg er en stor AMD fan(en av dem som ville stått utenfor bygningen deres med store plakater!!!). Jeg vet ikke helt om det er "David Vs. Goliath" kampen AMD kjempen mot Intel en stundt tilbake, eller om det er PR stuntene deres, som å kutte prisene dramatisk.
Hva det nå enn er, så er AMD best!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav AbEtH » fre 21.07.2006 11:32

AMD har gått mye under "Gamerens førstevalg av CPU" det er kanskje en grei spill CPU må jeg si. o_O

Intel egner seg ikke så mye til spill osv, det er kanskje riktig på mange måter. men til daglig bruk av Linux med lite spilling osv, så ville jeg da brukt Intel :bitchin:

Men det er jo en åpen diskusjon.. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav olear » fre 21.07.2006 11:43

Brukte AMD før, men dette var bare p.g.a. pris. Nå for tiden går det bare i Intel.

Jeg bruker Intel fordi jeg synes de har høyere kvalitet på sine CPU'er (er også mye mer stabil under kompilering/load). Synes også at brikkesettene holder en høyere standard.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Ogger » fre 21.07.2006 12:06

velger selv InTel uansett spill eller ikke

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav phunk » fre 21.07.2006 12:16

Jeg bruker AMD (når hovedkortet mitt funker, ikke nå med andre ord). For gentoo brukere som meg er jo en AMD 64bit X2 en våt drøm. Man får 64bit støtte, flere pipelines og eventuellt to kjerner for en god pris.
Jeg har ikke hatt noen stabilitetsproblemer med AMD noen gang, bare så det er sagt.
Hovedkortet mitt er ødelagt fordi jeg fikk litt problemer med vannkjølingen, som resulterte i en god dusj med vann for hovedkortet.
Amd tilbyr bedre vare til en lavere pris. Når det gjelder stabilitet er det jo sant at Intels prosessorer tåler mer bank. En AMD Sempron/Athlon går i stykker 30sek etter at vifta går, så enkelt er det. Intels prosessorer kan man steke egg og bacon på, samtidig som man compiler. AMD har tatt tak i dette problemet såvitt jeg vet. Det er vanlig at AMD 64 maskiner slår seg selv av, eller underkklokker ved høyere tempraturer, dette var noe de eldre AMD prosessorene ikke kunne.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav TheHand » fre 21.07.2006 17:37

Jeg går for Intel fordi de lager chipsets med åpne drivere, slik at jeg slipper å forurense kjernen og resten av operativsystemet med lukkede drivere.
Har vel også bedre erfaring med Intel-prosessorer enn med AMD-prosessorer.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav AbEtH » fre 21.07.2006 18:44

TheHand skrev:Jeg går for Intel fordi de lager chipsets med åpne drivere, slik at jeg slipper å forurense kjernen og resten av operativsystemet med lukkede drivere.
Har vel også bedre erfaring med Intel-prosessorer enn med AMD-prosessorer.


AMD har vel CPU'r med åpne drivere de også..

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav svar » fre 21.07.2006 20:28

Pr i dag er det vell intel som leder.
Woodchest er bedre enn det meste, og denne skal jeg vurdere når jeg skal snekre en server.

Ellers har jeg i dag en AMD 3800+ X2 som etterhvert skal bli en fil server :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav AbEtH » lør 22.07.2006 2:49

svar skrev:Ellers har jeg i dag en AMD 3800+ X2 som etterhvert skal bli en fil server :-)



Riking :P

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron