community system

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

community system

Innleggav ebmar » fre 04.08.2006 22:22

Hei.
Jeg er på jakt etter ett community system som likner på blink sitt.
trenger ikke noe fancy greier bare at folk kan registrere seg og legge ut info om seg selv med bilde.

Har ett bildegalleri som trenger det. Fått mange forespørsler..

Har googlet litt, men har ikke funnet noe som passer.
Noen som har erfaring?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav ak » lør 05.08.2006 14:07

Jeg har aldri vært innom Blink, men det er svært mange CMSer du kan bruke for slikt, forutsatt at det ikke skal være noe integrasjon til galleriet?

Jeg bruker Drupal på Linux1, du kan lett gjøre den om til en dating-tjeneste ved å:
1) Aktivere custom-profiles og definere relevante felter
2) Endre instillinger slik at folk kan ha større bilde, evt. bruke blogg med mulighet for å laste opp filer (bilder).
3) Installere modul for privat meldinger.
4) Slå av av moduler som ikke er relevante.

Det er helt sikkert mulig å gjøre det samme i svært mange andre CMSer, jeg ville ikke sett etter et system som er laget for _bare_ det du skal bruke det til.

Ellers ta en titt på freshmeat.net eller http://www.opensourcecms.com/

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav ebmar » lør 05.08.2006 14:08

Da tester jeg ut Drupal..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav phunk » lør 05.08.2006 18:41

Drupal er et veldi flott CMS system, massevis av flotte plugins og temaer tilgjengelige. Jeg har brukt det flere ganger selv og har bare gode erfaringer.

For tiden holder bruker jeg joomla naar jeg skal sette opp en webside.
Joomla er et storre og mer omfattende system. Det er litt lettere a sette opp og administrere. Masse flotte temaer og plugins tilgjengelig til joomla ogsa. Joomla er greit, men man trenger php/html kunskaper for aa lage et skikkelig community med jomla. dette gjelder nok ogsaa for drupal. Jeg foreslaar at du tester joomla ogsa, selv om drupal fremstaar som mer ryddig.

joomla - massevis av plugins (extensions), enkelt, men litt rotete og teit til tider. Blir for uoversiktelig.
drupal - vanskeligere men ryddigere

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav olear » lør 05.08.2006 18:57

Man trenger da ikke noen kunnskap innen PHP/HTML for å sette opp et community i Joomla. Last ned Community builder og CB-plugins til de extensions man bruker og vips så har man en communityside.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ebmar » søn 06.08.2006 2:03

Jeg bruker mambo til vanlig. jeg har 4 sider som er satt opp med mambo, liker det kjempe godt.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav phunk » søn 06.08.2006 2:06

Det er sant at man ikke trenger noe kunnskap til html/php for å sette opp med communityside med diverse extensions. Problemet er at jeg i det minste ikke har fått extensions, forum, galleri, blogg osv til å automatisk gli skikkelig sammen med noen template uten å måtte redigere templaten.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav shade » søn 06.08.2006 2:11

ta en titt på opensourcecms.com der vil du finne et mylder av cms'er tilpasset de fleste behov.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav mjjohansen » søn 06.08.2006 17:14

Det, man skal bruge for at anvende Joomla, er et ret stort overblik og evnen til at gætte svagt dokumenterede funktioner. Jeg har brugt det lidt, og den irriterer mig gang på gang...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]