Samletråd: Linux1 v3

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Innleggav ak » lør 12.08.2006 14:50

Hvis du går på en artikkel eller blogg har du nå mulighet for å velge "utskriftsvennlig" under teksten :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav terjejh » lør 12.08.2006 16:59

Glimrende. Jeg prøvde Page Setup>Scale 150% og Print Preview, og det så fint ut.
Men er det mulig å få Printervennlig funksjonen på forumet, da det kanskje er der det er mest aktuelt med utskrifter?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav ak » lør 12.08.2006 17:06

Som sagt i det første innlegget om dette temaet, det kommer an på phpBB3 (enten at det er lenge til den blir klar, eller etter at den blir lansert).

Litt meningsløst å bruke særlig tid på denne versjonen av phpBB hvis den likevel byttes ut om to-tre uker.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav LuiGi » lør 12.08.2006 19:05

hei alle..
Siden ser mere enn fin ut den AK.. Bra jobbet, og jeg selv gleder meg til flere "nyheter" dere kommer med, håper også dere finner på noe artig :D

Men jeg mener å huske at jeg fikk til å vise bilder som "orginal" , dette lar seg ikke gjøre no lengre :D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Chris » lør 12.08.2006 19:43

Jeg liker dette veldig godt. Less is better!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » lør 12.08.2006 19:50

Galleriet er desverre litt på jorde, et eller annet er gått i surr for utvikleren(e) som skriver den koden.

Jeg skal ut en tur og vise Vestlandet til min bedre halvdel, men skal hacke på den koden når jeg kommer tilbake.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav phunk » søn 13.08.2006 1:26

Supre greier! Flott design. surfingen går fort og behagelig nå.
jeg fikk den redirect buggen. Løste seg ved å logge ut og inn.
kanskje du kan få med en shoutbox neste gang? I ajax kanskje, jeg vet det finnes :p

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Fatman » søn 13.08.2006 7:21

Da hadde man vært borte noen dager og kommer tilbake til ny design av Linux1.no :) Kjempe bra arbeid!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav boo10 » man 14.08.2006 4:29

Det hadde hvert flott om du kunne synkronisert brukerdatabasen med bugs.linux1.no

Hvis det er mulig da.. stress å opprette kontoer overalt... :p (vet det er litt jobb å få det til for deg da)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav ak » ons 16.08.2006 14:32

Vi tenkte på det, og det er ikke så mye stress å få det til, men hvis folk opplevde problemer med registrering eller innlogging (noe admins ikke bruker til daglig, og som dermed ikke blir testet så ofte) så hadde de ikke fått sagt fra om dette. Så dermed ble det bestemt at de to databasene får leve sine egne liv.

Aktivering skjer automatisk (den sier du får epost), så det er ikke verre enn at du må skrive brukernavn og passord to ganger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav boo10 » ons 16.08.2006 21:39

Det gir mening ja.. Burde jo også hvert en epost tilgjengelig hvis man ikke får logget seg inn på bugs siden heller ;) Neida... det funker dette :p

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav LuiGi » ons 16.08.2006 23:59

jeg må si meg egentlige fornøyd med dennen Linux-portalen, har har jeg fått mye hjelp, og mye nyttige tips oppover året som jeg har vært bruker her..

men jeg så noe idag så jeg lurer på hva er.
Hva skal til for å få påeng på i1.no ?? :D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » tor 17.08.2006 8:28

boo10: webmaster@linux1.no står ihvertfall oppført nederst på forsiden :)

LuiGi: Du får 10 i1-poeng for godkjente artikler, 5 poeng for blogginnlegg. Jeg har ikke fremhevet dette noe særlig da poengene foreløpig er verdiløse, men i lengden ønsker vi å fjerne "postcount" (antall innlegg i forumet) og eventuelt belønne folk som bidrar på sidene. Mer om det senere, vi holder foreløpig bare på med å teste dette.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav hanspb » tor 17.08.2006 9:24

Jeg syns det nye designet ble litt trist, jeg. Da hovedfargen var gul ble jeg lett i godt humør når jeg kom hit, nå er det jo rene begravelsesbyrået, for å sette det litt på spissen. På den mer konstruktive siden så kunne jeg tenkt meg å ha litt bedre kontrast på lenkene i artiklene på forsiden. Lenkene er så mørke at de lett går i ett med teksten, og de er heller ikke markert med understreking eller spesiell ordlyd.
Ellers må jeg jo si at de ildsjelene som står bak Linux1.no gjør en kjempejobb. Stå på!
:-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav martin » tor 17.08.2006 11:54

Er helt enig med deg i at kontrasten på lenkene i nyhetene på forsiden ikke er god nok. Skal se om jeg får frisket opp headeren her og på iPod1 ved anledning. Kanskje det øker humørfaktoren :-)

Bruk gjerne http://bugs.linux1.no/ til å komme med forslag til forbedringer ;-)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]