Libre Graphics Meeting i Montreal i mai

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Libre Graphics Meeting i Montreal i mai

Innleggav JimmyVolatile » ons 29.04.2009 22:55

De fire siste årene har Libre Graphics Meeting vært hovedkonferansen for den grafiske delen av friprog bevegelsen. Det er her mange av innovasjonen og fremskrittene innen programpakker som GIMP, Inkscape, Blender, Krita, Scribus, Open Clipart Library og Open Font Library.

Tidligere konferanser har gitt fremskritt innen viktige områder som fargehåndtering, deling av penseldefinisjoner og andre ressurser på tvers av programmer og felles filformater.

Årets konferanse går av stabelen 6-9 mai i Montreal, Kanada, og vil som før fokusere på nye idéer, felles standarder og interoperabilitet mellom programpakkene.

Fra Norge deltar, som tidligere, Øyvind Kolås som er hovedansvarlig for det spennende Generic Graphics Library (GEGL) for GIMP.

Les mer om LGM her: http://www.libregraphicsmeeting.org/2009/
Sist endret av JimmyVolatile den tor 30.04.2009 4:56, endret 1 gang
medlem i 182 måneder
 

Gi meg fargestyring så skal

Innleggav olear » tor 30.04.2009 22:42

Gi meg fargestyring så skal jeg ikke syte lengre, men det har jeg sagt i snart 10år, så tviler på at noen gidder å høre på meg lengre.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Libre Graphics Meeting i Montreal i mai

Innleggav JimmyVolatile » man 31.08.2009 8:12

Fargestyring via ICC-profiler finnes i Inkscape men det krever at ICC-profilene er plassert i bestemte mapper.

Jeg har riktig nok ikke prøvd ut fargestyring på CMYK men heldigvis har Allkopi gått over til kun å bruke RGB på nesten alle trykksaker, bortsett fra offset. :D
medlem i 182 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron