Linux har kommet langt

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Linux har kommet langt

Innleggav Soerboe » søn 09.08.2009 13:00

Jeg tenkte at jeg nå skulle installere printeren til kona mi, så jeg så for meg goggling, og lesing av noen guider og nedlasting av drivere. Men det jeg til min glede oppdaget var at i det jeg hadde koblet printeren til maskinen og slått den på, så var Kubuntuen allerede igang med å installere driver. Så etter 10 sek var printeren klar til å skrive ut, uten at jeg hadde bedt om å installere den engang. Heftig! Den funker som en drøm! Fantastisk!

Info: Kubuntu 9.04, HP Photosmart 7350

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Linux har kommet langt

Innleggav omaha » søn 09.08.2009 17:05

Jepp, det fungerer bra som regel. Fikk tak i den billigste skriveren/scanneren jeg kunne finne. Var klar over at den fungerte i Linux. Men forventet trøbbel med scanneren - som viste seg å være Plug'n play den også.

Tidligere måtte en gjerne opp litt i pris for å få linuxstøtte, men slik er det ikke lengre.

En annen sak er HSDPA/3G hvor jeg det siste året har brukt 3 alternativer, alle er plug'n play i Linux, men de to jeg testet med Mac og XP+Vista krevde drivere. Syntes Mac faktisk var mer tungvindt en Windows.

Testet ut Dualscreen for første gang på lenge (hadde det som standard for en god del år siden) for å finne ut om en monitor fungerte - helt uproblematisk via dock'en.

På min maskin kjenner jeg ikke til at det er noen kompatibilitetsproblemer i det heletatt. Det siste som sto igjen var Hibernation/Suspend, men det fungerer også bra. Kan justere følsomheten på TrackPoint og konfigurere mus osv som jeg vil.

Men jeg mener nå fortsatt at en bør sjekke før en kjøper ny HW - jeg holder meg til regelen om at HW skal være OSX/Win-kompatibelt også. ;)
medlem i 204 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron