Ny geek i norge

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Ny geek i norge

Innleggav xevilstar » tir 17.11.2009 14:49

Jeg er ny i norge, jeg kommer fra italie, heg er en geek og jeg føle alene og veldig trist. Jeg vil å finn linux og arduino.cc folk å møte (kansje en club) en mo i rana. Kan du hjelpe meg ?
medlem i 172 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav sturla » tir 17.11.2009 18:42

Bor du i Mo i Rana? Vi har noen her inne på Linux1 som kommer fra Mo. Meg selv inkludert. terjeh, som er rimelig aktiv her inne, er også fra Mo. Det er flere andre også. Men kommer du fra Italia har du sikkert merket at Mo i Rana ikke er verdens største plass. Det bor bare 20 tusen i denne byen, og sikkert ikke mer enn en promille som bruker Linux :-(

Vi snakket en tid om å lage en Linux user group på Mo, men det ble med tanken. Jeg kunne godt tenke meg å være med, men jeg har ikke tid til å være den som organiserer det.

Jeg er forresten ingen geek selv. Men jeg har hatt datamaskiner og Linux som "hobby" i mange år.

Et spørsmål; hva gjør du på Mo?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav xevilstar » tir 17.11.2009 19:52

Jeg bor med kona mi (hun er norsk) i baasmoen naert bunnpris. Nå jeg må vente på min personnummer etter på jeg vil finn en jobb. I italie jeg vaer vant til å møte mange geeks, jeg er en unix/linux system administrator og hardware expert. Nå jeg begynt å lære aduino programming ogso. Jeg vil vaere glad hvis om det kunne være mulig å møte med folk som er interessert i de samme tingene jeg liker, som folk å snakke med, jeg har mange timer nå jeg kan organizerer alt... jeg må slutte å føle meg alene (jeg må lære å snokker bedre teknisk norsk heheheheh). en kveld kansje kan vaere god å møte for en Redbull og snokker noen geektalk ogso kansje å stifte en klubb i fremtiden. Jeg er kommet for å bli så gi meg beskjed. :-) ;)
medlem i 172 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav sturla » tir 17.11.2009 20:50

Ok. Jeg bor på Alteren. Kona di kan forklare deg hvor om du ikke vet hvor det er. 5 minutter kjøring fra Båsmoen.

Flytte fra Italia til lille Mo i Rana, det må da være en skikkelig overgang? :-) Får bare ønske deg lykke til. Håper du finner en jobb da innen for det du har utdanning på. Krysser fingra for deg. Alltid morro med tilvekst i lokalsamfunnet :-)

Jeg er ingen geek eller ekspert på Linux eller datamaskiner er jeg redd. Men hvis du ønsker kontakt med nordmenn er du hjertelig velkommen til å besøke meg. Men jeg jobber turnus, og akkurat denne uka går jeg nattevakter. Så det må nesten vente litt. Men bare ta kontakt om du kunne tenke deg å gå på kaffebesøk. Redbull må du ta med selv ;)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav omaha » tir 17.11.2009 22:32

medlem i 204 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav xevilstar » ons 18.11.2009 12:49

jeg lik torrfisk and jeg har en italiensk espresso machine

medlem i 172 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav omaha » ons 18.11.2009 12:55

Jeg bor nok alt for langt unna desverre, men velkommen til Norge og Linux1 :-)
medlem i 204 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav azeem » tor 19.11.2009 17:44

Hei og Velkommen til Norge. Jeg bor i Oslo, men er både Linux geek og Italia fan. Har et gammelt hus i Umbria som jeg restaurerer.

Har du fått deg jobb i Mo i Rana? Driver du med data som yrke også? Jeg er i databransjen (nettverk) og vet at både SI og Nasjonalbiblioteket er store "data" brukere. Kanskje det kunne være noe dersom du ser etter jobb.
medlem i 221 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav xevilstar » tor 19.11.2009 20:28

tak skal du ha !!!! :-D
omaha skrev:Jeg bor nok alt for langt unna desverre, men velkommen til Norge og Linux1 :-)



azeem jeg ma vente pa socialnummer fist, men takk jeg vil prover a spor :-D
medlem i 172 måneder
 

Re: Ny geek i norge

Innleggav marvz » man 22.02.2010 16:32

Hej sin rart at vide en masse mennesker i dette forum. Jeg er bare kigger forbi og sige hej til alle
medlem i 169 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron