Trådløs streaming på PS3 + Linuxspørsmål

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Trådløs streaming på PS3 + Linuxspørsmål

Innleggav the15reasons » fre 20.11.2009 17:41

Hei,

Klarte ikke å finne noen tråd om dette...

Har kjøpt meg den nye PS3 slim (synd den ikke har mulighet for linux), og kom over http://www.the15reasons.com. Der sa hun ene dama at man kan streame alt du har på PC trådløst til PS3 Slim. Er det noen som har erfaringer med det? Evt. vet hvordan man gjør det?

Er det også noen som vet om det kommer til å bli mulig å få linux på PS3 slim etterhvert?
medlem i 172 måneder
 

Re: Trådløs streaming på PS3 + Linuxspørsmål

Innleggav ak » fre 20.11.2009 18:22

En stund siden jeg har gjort det, men jeg har tidligere brukt MediaTomb , http://linux1.no/artikkel/3300/mediatom ... rver-linux (men den artikkelen er gammel. PS3en kobles bare til nettverket, med WLAN hvis du vil ha trådløst.

Sony har tilsynelatende fjernet hele hypervisoren, jeg regner ikke med at vi ser Linux på PS3 slim med det første. Sony kan godt skylde på utviklingskostnader, mere sannsynlig er det at IBM ikke har solgt så mange Cell blades som de hadde håpet ettersom en subsidiert PS3 koster 10% av prisen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Trådløs streaming på PS3 + Linuxspørsmål

Innleggav hansaudun » fre 20.11.2009 21:41

Jeg har brukt Mediatomb med gode resultater. Den anbefales som mediaserver på det sterkeste. Kan være litt "knotete" å sette opp, men fungerer deretter stabilt som bare det.

Alt går ikke å streame til PS3 trådløst. Du kan glemme alt som har 720p eller høyere oppløsning, men video i vanlig oppløsning går greit (så lenge du har god dekning). Generellt vil jeg anbefale kablet nettverk til PS3.
medlem i 222 måneder
 

Re: Trådløs streaming på PS3 + Linuxspørsmål

Innleggav ak » lør 21.11.2009 2:26

Min erfaring er at "alt" går hvis en av endene er kablet og du har nok signal til 54 mbps, blue ray er 36 mbps.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Trådløs streaming på PS3 + Linuxspørsmål

Innleggav the15reasons » man 23.11.2009 14:34

Hei,

Takk for svar. Har fått det til nå. Genialt:)

Noen som har forslag til gode blu-ray filmer?
medlem i 172 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]