Sette forutsetting under donasjon til linux OS

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Sette forutsetting under donasjon til linux OS

Innleggav lmh1 » lør 24.04.2010 18:10

Må si jeg liker linux ganske så bra.

Så etter vært er jeg villig å betale for linux, så sant det blir mere nytte.

Men finnes det mulighet under donasjon, sette noen forutsettinger?

Slik at f.eks mandriva får f.eks 300 kr, om de gir ut Mandriva på en blueray disk (25 GB) med hele operativsystemet FREE + ONE + en del flere gratis spill?

Powerpack er bedre en både ONE og free, men ikke så bra nok å betale for det.

Det er nesten bedre å velge free, og gi 40 kr i donasjon.
medlem i 168 måneder
 

Re: Sette forutsetting under donasjon til linux OS

Innleggav Tertitten » lør 24.04.2010 19:47

Det er markedet som råder for ting som dette, dessverre er jeg redd for at mandriva neppe ser ditt ønske som ett mulig marked.

Dessuten, alt dette må testes, testes, og testes, dette tar tid, de må ha oversettelser til alle de tilleggspakkene som du ønsker, bluray medium er fremdeles "dyrt" og for 400 kr eller hva du skrev så finnes det ikke en sjel i mandriva som gidder å pakke dette for deg.

Om du skal forutsette noe for en donasjon er det ikke en donasjon lenger.... En donasjon gjør man for at man setter pris på arbeidet eller for en sak man tror på.

Uten å virke fornærmende men din ide fremstår som noe naivt.

Edit: att du ikke bruker Suse studio til å bygge en slik distro selv?
Visst nok vil det ta deg tid å laste ned noe så stort, men det gjør du vel antageligvis bare en gang ...

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Sette forutsetting under donasjon til linux OS

Innleggav lmh1 » lør 24.04.2010 22:38

Debian har gitt beskjed at debian vil blir tilgjengelig på blueray medium.
http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2008/10/msg00003.html

Må man ha oversetting til alt?

Når jeg sjekker de fleste, linux distribusjonene, på dokumentasjonen/hjelpen tar det ikke mere en 2-3 minutter å finne noe på engelsk som ikke er oversatt uansett.

Jeg kan være med å teste, men problemet med testing med forskjellige mennesker kan det raskt blir dobbelt oppgave, eller testing samarbeidet som ikke funger alltid.

Nå ser jeg ikke så mye vits å donere mere en 30-50 kr, for mandriva free, siden jeg uansett vil trenge å kjøpe windows, siden jeg bruker en del spilling og videoredigering, samt bruke internettradio som linux ikke er like bra i.

Så kommer vi tilslutt til driver støtte, på skriver, skanner, webkamera, som neppe er ferdig oppsatt i free utgaven. Samt en oversetting som er delevis.

Å hjelpe linux distribusjonene å komme videre med utvilkingen har jeg ikke noe imot, men vil helst ikke betale, om jeg ikke vet helt sikkert at pengene blir brukt å forbedre linux eller tjenestene dems.
medlem i 168 måneder
 

Re: Sette forutsetting under donasjon til linux OS

Innleggav viking60 » søn 25.04.2010 12:41

Dersom det er snakk om en donasjon så gir du pengene fordi du allerede liker det de driver med = 0 krav.
Skal du ha et skreddersydd opplegg som du er villig å betale for, så stiller saken seg anderledes - men da bør du nok jobbe alvorlig med budsjettet ditt ;)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron