erfaring med one.com?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

erfaring med one.com?

Innleggav Lukas » tir 22.06.2010 11:11

Jeg har domenet mitt hos servetheworld.net, men de siste ukene har det vært mye krøll med mail-server der.

Jeg ser at mange anbefaler one.com. Er de stabile på mail? Er det andre som er robuste? Helst 110 %, så klart.

Jeg liker ikke meldinger fra leverandøren som "Mail vil i de fleste tilfeller bli sendt i retur til avsender, dersom dette ikke har skjedd kan enkelte mail ha gått tapt."

:-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: erfaring med one.com?

Innleggav omaha » tir 22.06.2010 11:58

Ta en titt på dette:

http://www.binero.se/

De rankes alltid høyt på tester. Nr 1 de to siste årene.

Et annet alternativ:

https://www.loopia.se/
medlem i 204 måneder
 

Re: erfaring med one.com?

Innleggav halvors » tir 22.06.2010 12:05

Har mange års erfaring med one.com, mail-tjenesten er bra, de kjører gamle Debian 4 servere, og webtrafikken har gått litt trgt i det siste, men mail tjenesten er bra og billig.

Halvor.
medlem i 167 måneder
 

Re: erfaring med one.com?

Innleggav Lukas » tir 22.06.2010 13:41

Takk for svar.

Nå blottlegger jeg en total mangel på kunnskap om området, men skitt au:
Binero sier at de ikke kan fakturere no-domene, men jeg kan bestille konto hos dem og dirigere trafikk via deres name servers. Hvem skal da ha penger for at jeg har et no-domene?

Så langt har jeg hatt "full pakke" hos servetheworld, og blir usikker når det må deles opp. Hva trenger jeg, og hva betales hvor? Kan jeg ha alt av servergreier hos Binero, mens servetheworld (eller noen andre) kun administrerer selve det juridiske no-forholdet?

Jeg vil bare ha stabil mail på no-domenet mitt :-) Web-sider er noe jeg ikke trenger, men som jeg har fordi det fulgte med.

Er forresten google apps noe å satse på i denne sammenhengen, eller blir det skivebom og overkill?

Jeg beklager denne forvirrede og hjernedøde postingen ...

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: erfaring med one.com?

Innleggav DarkDog » man 02.08.2010 22:56

One.com har et adminpanel. der du kan konfiguere e-post kontoer. Etter du har gjort dette så kan du sette opp outlook, evelution etc. til å lese mail fra kiontoene. Godt forklart på one.com suport sider.

One.com har også en webmail løning som du kan logge på.
Å bruke gmail til dette er vel litt tungvindt? du kan jo bruke gmail til å sende på vegne av andre e-post kontoer.

Ville heller ha satsett på one.com sin webmail og evelution eller firebird

Edit: med dette så mener jeg at du da bør flytte webhotell til one.com.
medlem i 217 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]